jaloers!!!

Hallo mama's!

Ik heb een dochtertje van 2 jaar. Toen ze geboren werd was zij een erge huilbaby, het 1e jaar was voor ons echt loodzwaar. Nu gaat het veel beter, ze is pittig, heel expressief en explosief in haar emoties. Ze kan heel lief zijn, enthousiast  en vrolijk en heel de dag door kletsen, maar ook ineens heel erg driftig worden. Maar we mogen niet klagen, we zijn heel blij met haar!

Maar......ik ben zwanger van de 2e. We hebben goed nagedacht of we nog een kindje wilden, maar we houden erg van kinderen en voor ons meisje is het ook goed dat ze een broertje of zusje krijgt.
Ik zie alleen heel erg tegen de babyperiode op. In de 1e plaatst hoop ik natuurlijk dat we niet weer een huilbaby krijgen, maar in de 2e plaats: ons dochtertje is héél er jaloers. Baby's vindt ze echt prachtig, zolang mama maar geen aandacht aan geeft..... Vanavond kwam ons neefje logeren, gelukkig een makkelijke baby. Maar ons meisje ging echt helemaal over de rooie, zij wilde de aandacht. Ik heb haar proberen te betrekken met het flesje en verschonen, maar niets hielp.
Heeft iemand tips hoe ik dat straks aan moet pakken met haar. Een baby'tje krijgen moet iets leuks en bijzonders zijn, maar zo voel ik het nu niet, terwijl ik echt superblij ben dat ik zwanger ben.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties!
Petra
 
hallo

ik zal haar er nu alvast op beginnen voor te berijden.
samen de pop in bad doen eten geven noem maar op en terwijl je dat doet vertellen dat ze het al heel erg goed kan en als straks de baby eris zij dan mama haar grote hulp word,en dat zij dan de grote zus is dat de baby helemaal alleen haar kleine broertje of zusje word, probeer haar er goed op voor te berijden en vooral veel in te betrekken,een mooie tekening die je inlijst voor de baby kamer,doe gewoon zo veel mogelijk samen met haar wat met baby`s te maken heeft en praat er veel met haar over.

ga er niet tegen op zien want dan gaat het zoiezo verkeerd kinderen voelen de spanning heel goed aan ook de baby in je buik laat het zoveel mogelijk op je af komen.

mijn eerste heeft 10 maanden gehuild van s`ochtends 7 tot s`avonds 11 uur,het bleek een stress baby . mijn tweede huilde nooit daar moest je echt om denken anders vergat ik haar helemaal.

veel sucses
 
Terug
Bovenaan