Jaloers

Hallo

Ik word soms gek van mijn  zoontje van 3. Hij loopt de hele dag te klieren en wat het ergste is zijn zusje (1 jaar en 3 mnd) te plagen. Dan heeft hij zo'n lol. Hij slaat, schopt gaat op haar handjes staan en ze mag nergens mee spelen. Ik vind het zo jammer en ook erg moeilijk om goed mee om te gaan. Hij luisterd ook nergens naar. Zijn strafplek is boven met het traphekje dicht en dan gaat hij helemaal door het lint, ik laat hem daar tot hij rustiger wordt maar het helpt vaak maar even. Ik kan hem toch niet de hele dag boven zetten. Zou het fijn vinden om jullie ervaringen daar mee te horen.

Groetjes Mirjam
 
Wat lastig he? dat dwarse gedoe! Mijn dochter is bijna drie en af en toe een echte drama koningin! Voor straf zit ze op de onderste traptrede. Dan kunnen we er in de gaten houden en is ze veel eerder bedaard. Ze heeft 1x haar broertje geslagen. Ze weet dat dat niet mag en rende weg maar ik kon haar nog net pakken. Even flink boos worden en op de trap. Ook zeg ik: pas maar op want je broertje onthoud alles en dan doet hij het een keertje terug!   Ook had ze een periode dat ze lastig was met boodschappen doen (ze wilde niet mee naar huis) Eerst werkte het om net te doen of ik zonder haar weg ging maar toen ze door kreeg dat ik dat nooit in het echt zou doen werkte dat ook niet meer. Heb haar een paar keer aan de hand mee getrokken. Gillen bij het leven en roepen au au mama doet me pijn! maar toen ze zag dat mij dat niks scheelde heeft ze het opgegeven. Nu zegt ze : mama ik loop zelf wel mee want anders gaat mijn arm zo zeer doen. Tja het is moeilijk om bij je standpunt te blijven maar wel erg belangrijk, zo weet je kind waar de grensen liggen. Ze mag pas van de trap af als ze tot rust is gekomen. Als ze dan stil is ga ik naar haar toe Hurk ik en noem de rede waarom ze op de trap zit. Ze zegt dan sorry mama, zal het niet meer doen en geeft me een knuffel. Ik heb deze manier  van "the nanny"van de tv en voor ons werkt het goed.

Groetjes Regiena
 
Hoi Mirjam,
Erg herkenbaar jou verhaal. Mijn zoon van bijna 3 was altijd heel erg lief voor zijn zusje van nu 9 maanden. Tot een week of  3 geleden. Meneer ontdekte toch wel heel veel reactie van ons (boos worden) en zijn zusje (huilen) als hij haar een tik, duw  etc  geeft. Sindsdien is hij ook veel aan het klieren. Normaal denk je bij vervelend gedrag, gewoon negeren maarja dat zou wel erg sneu zijn voor zijn zus! Ik probeer hem echt voldoende aandacht te geven en dingen alleen met hem te doen in het weekend, maar echt goeie tips kan ik je helaas niet geven. Ik hoop dat je nog meer reacties krijgt van andere mama's met misschien wel goede raad...
Succes! groetjes roxan
 
Terug
Bovenaan