Jaloerse peuter

Lara is nu 2 jaar 3 mnd en haar broertje Mika is net 6 mnd. De eerste maanden nadat Mika geboren was heeft ze amper naar hem omgekeken, maar tegenwoordig is het bij alles wat we met Mika doen "Mika mag niet bij mama zitten"of "Mika mag niet in bad" of "Mika mag niet mee naar buiten".
Terwijl we echt de aandacht goed verdelen, haar erbij betrekken, haar een-op-een aandacht geven enz. Ik word een beetje moe van dat "Mika mag niet..."

Ik denk dat het een fase is, want ze heeft het ook wel een beetje naar andere kinderen toe en sowieso met speelgoed ("is van mij").

Mika daarentegen doet alle moeite om haar aandacht te trekken, want hij vindt zijn grote zus bere-interessant en moet vreselijk lachen om haar gespring enzo.

Herkenbaar voor andere peuter-en-baby mama's?

Nee, totaal niet. Idamirthe hoort er helemaal bij. Al moet Erikjan wel vaak dat speelgoed wat zij heeft. Maar "samen" begrijpt hij heel goed. En "haal maar wat speelgoed voor haar" ook. Regelmatig klinkt er Itamirtne ook???? Al wordt ze ook opgevoed door haar broer, hij weet percies wat zij wel en niet mag en dan hoor je "nee, asblijsen!". Heel leuk juist, en ja, zij kan ook geweldig lachen om die maffe broer. Laatst prbeerde ze hem na te doen!

Janine

Ook bij ons is het (nog..) niet aan de orde en hopelijk blijft het zo, want dat is wel zo gezellig. Maar ja... als het wel zo is, dan is het weer een fase waar ze weer doorheen moeten. En als ik jou zo lees doen jullie het al goed met 1 op 1 aandacht. Als tip kan ik je nog geven (tenminste als je dat al niet doet) om ook je jongste duidelijk lte aten wachten, dat het voor je oudste ook duidelijk is dat de jongste ook wel eens moet wachten op je oudste (eh snap je het nog).
Sterkte en succes met de kinders.
Gr. mamajo

Hoi

Wat grappig (nee dat is niet waar)  om je verhaal te lezen.   Beebje vindt broers ook reuze interessant en lacht om hen. Billy kan alles hebben van beebje maar grote broer Ioannis mag niks!!!!!   Reuzevermoeiende fase....
hier komen we ook wel doorheen...
groetjes,Priscilla

Terug
Bovenaan