Jaloezie vanwege sterke kinderwens

<p>Hoihoi, Ik wil graag ergens mijn gevoel kwijt kunnen, omdat ik niet goed weet waar ik dit anders kan doen haha.</p><p> </p><p>Onlangs kreeg ik te horen dat mijn zus en zwager in verwachting zijn. Het is nog heel pril en het heeft hen best wat tijd gekost hoor ik achteraf. Ik ben onwijs blij voor ze en ik gun het ze van harte! Toch merk ik aan mezelf dat ik best jaloers ben. Dit laat ik natuurlijk niet merken aan haar en ik vind het ook lastig om het hier met mijn vriend over te hebben.</p><p> </p><p>Dit laatste komt doordat wij het in de zomervakantie gehad hebben over kinderen en daarbij gaf ik aan dat ik er eigenlijk wel klaar voor ben. We zagen overal baby’s en zwangere vrouwen en sindsdien ben ik bijna met niets anders meer bezig. Hij gaf toen aan dat hij eerst wilde trouwen (stond al gepland voor volgende zomer) en dat we daarna wel konden starten. Op een gegeven moment gaf hij aan dat ik niet mocht pushen, dus ik ben er ook mee gestopt.</p><p>Nu het nieuws van mijn zus en zwager kwam, merk ik aan hem dat hij ontzettend enthousiast en blij reageert. Hij wilde meteen cadeautjes kopen en ik merk aan hem dat hij vrolijker is dan anders. Ik vind het lastig om mijn gevoel te delen, omdat ik dus geen druk op hem wil leggen. Dat maakt dat ik het erg lastig vind, want ik wil het er graag met hem over hebben. Ik hoop zelf stiekem dat hij – nu het zo dichtbij komt – van gedachten verandert. Helemaal omdat we nu van dichtbij meemaken dat het lang kan duren voor het ‘raak’ is om het zomaar te zeggen.</p><p>Dit topic is eigenlijk puur om te vragen of er vrouwen zijn die dit herkennen en hoe zij dit aanpakken. Misschien hebben jullie tips? Alvast bedankt in ieder geval!?</p>
 
Hoi!

Ik had niet de jaloezie dat andere zwanger werden maar had wel een sterke wens. Mijn man ook wel maar op dat moment hoefde hij het nog niet. Hij zei ook een keer tegen me stop met er over zeuren anders wil ik het helemaal niet meer en toen hebben we een duidelijke afspraak gemaakt. Ik had aangegeven dat ik zeker 1 x moeder wilde worden voor mijn 30ste en hij vond dat prima. Ik was toen 26. Hij wilde heel graag eerst een huis en financieel stabiel. Deal. Net vóór mijn 28ste gaf hij het zelf aan dat hij er klaar voor was en ik was net 29 toen mijn eerste werd geboren. We hadden weer zo’n afspraak gemaakt over een 2e en als alles mee zit verwachten we die volgend jaar.

Succes met alles, praten met elkaar blijft het belangrijkst!
 
Terug
Bovenaan