jaloezie

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben vanochtend op kraambezoek geweest bij een collega.
Ze zit in een situatie waar niemand jaloers op moet zijn, kindje is met 30 weken geboren. Zelf lag ze al vanaf 23 met volledige rust in het ziekenhuis. Kindje is nog 3mnd in het ziekenhuis moeten blijven.
Maar... toen ik met dat kleine wondertje in mijn armen zat vanochtend bekroop me toch een gevoel van jaloezie.
En in vergelijk met die kleine Esmee, is onze Luca (bijna 11mnd) echt alweer een grote jongen!!!

Wie herkent dit??

groetjes Larissa

hoi larissa

ik weet precies wat je bedoelt,ik heb dit gevoel ook,en ik dacht echt dat ik de enige was.ik heb en zoontje van 2,en mijn vriendin die is zwanger   van haar eerste kindje,die verwacht ze in mei,en ik heb al die tijd   zo een rare jaloers gevoel,aslof ik zou willen dat ik het weer was, zwanger zijn,straks als die kindje geboren wordt en ik hou het in mijn armen dan weet ik zeker dat ik ook echt jarloers ga worden.nou ik hoop je hiermee toch te laten zien dat je dus niet de enige bent met zo een gevoel.
groetjes, yos

Hoi Yos,

Ben blij te weten dat ik hierin niet de enige ben. Ik zie ook ineens overal dikke buiken en geboorteborden in de tuin.
In mijn omgeving word de een na de ander zwanger.
Ik zou dan van de daken willen schreeuwen dat wij ook graag weer zwanger willen worden en bezig zijn voor een 2é. Maar, dan ga je weer van die vervelende vragen krijgen. Dus houden we het nog lekker even voor ons eigen.

Wel leuk dat je vriendin in verwachting is. Dat is erg dichtbij en kan je lekker meegenieten van de kleine. Al zal dat in het begin wel ff moeilijk zijn.
Dat zie ik bij mijn beste vriendin ook. Die woont hier onderhand; zo vaak komt ze sinds Luca geboren is. Erg leuk, die 2 zijn helemaal gek met elkaar.

Liefs Larissa

Hoi Larissa en Yos,

Ik weet ook hoe jullie je voelen. Een paar vrienden weten dat wij al jaren aan kinderen willen beginnen maar dat steeds uitgesteld hebben omdat we er financieel en wat huis betreft nog niet klaar voor waren. Nu ben ik op 5-12 gestopt met de pil en nog geen 2 weken later hoorden we dat een van de dames per ongeluk zwanger is geworden. Haar vriend was flink boos omdat ze maar kort samen zijn en hij nog een paar jaar wou wachten. Ze heeft namelijk al 2 dochters van een andere man. Ze zat ook aan zware medicijnen omdat ze ziek was en mocht ook niet zwanger worden. Ze is nu bijna 7 maanden zwanger en al een paar keer naar het ziekenhuis gegaan wegens weeën. Ik ben dus inderdaad wel jaloers dat zij ondanks alle factoren waarschijnlijk haar kindje al krijgt voordat wij überhaupt zwanger zijn geworden.

Mijn vriend vond het wel een rare opmerking toen ik dit van de week tegen hem zei....

Groetjes,

Sara

Af en toe heb ik t ook omdat t bij ons niet zo goed wil lukken en ik kan op t moment slecht tegen verhalen van mensen waarbij t wel snel gaat :(
Kweet t tis een slechte eigenschap maar wat dat betreft kan ik mn gevoelens niet tegenhouden :(

He dames,

Ik ken het gevoel hoor! Wij hebben nu 2x een miskraam gehad, dus het wil niet echt lukken.
Natuurlijk gun je het iedereen van harte om zwanger te worden, maar het is een enorm k*t gevoel als je van anderen hoort dat ze "per ongeluk" of "meteen de eerste keer raak" zanger zijn. Denk dat het een natuurlike reactie is omdat je het zelf ook zo graag wil. Niets ten nadele van anderen, maar je hoopt er zelf ook zo op.

Ik hoop dat we allemaal binnenkort dan toch ook ervan mogen genieten dat we zwanger zijn. Succes!

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan