Jammer genoeg toch een ziekenhuisopname gehad

Nou zoals de titel zegt, we hebben met Rebecca dit weekend een ziekenhuisopname gehad! Ze heeft een chemische longontsteking.

Zondag ochtend had ik haar fles gegeven, en soms gaat ze erna hoesten, dan moet ik redelijk snel en soms vaak uitzuigen om te voorkomen dat ze teveel hoest en moet spugen. ik legde haar neer, had alle in mn handen en ja spugen dus draaie haar op haar zij, maar dopje(kunstneus) kwam eraf en net een golf voeding eroverheen, en zij ademde in!!!!!!! Ik uitzuigen als een gek, meerdere slangetjes!
Dit was rond 08.30 en op zich ging het redelijk ja meer hoesten duh, doen wij ook al met een druppel, maar rond 12.00 tot 13.00 werd het echt te gek ik was nog niet klaar op opnieuw. Bas was aan het werk toch ff gebeld of hij evt naar huis zou kunnen, nee, totale stroomstoring, hij was leidinggevende, dus mn schoonmoeder gebeld, met 3 min was ze er, wij gelijk naar eerste hulp, LUMC.
Nou na intake en 3x uitzuigen bij intake gelijk aan de beurt! En ja zo grappig, oh jullie kunnen wel hier zitten hebben jullie meer privacy ivm evt uitzuigen!!!
En na 45 min kwamen eindelijk de kinderartsen en toevallig hoorde mn schoonmoeder dat Rebecca haar naam werd omgeroepen ivm toiletboezoek in normale hal. Dus niets privacy, maar angst voor mensen die het eng vinden, werd eigenlijk door die artsen gezegd.
Nou ze hoorden toch een afwijking wat zou lijken op longontsteking dus overleg over evt opname.
Na 1.5 uur eindelijk weer iemand die langs kwam ja in LUMC geen plek op IC, waar ze canule zorg hebben, gewone afdeling ook niet, maar dichtbijzijnde was Dias, waar ze ook is geboren, maar geen canule zorg, op gewone afdeling, of we dat zouden willen, zelf alle canule zorg doen, alles dus en via hun zuurstof! andere optie was Rotterdam bellen. Dus voor optie Diac gekozen.
Ben je daar komen ze aan met een neusbrilletje, dus 2 puntje in de neus voor zuurstog, oh oeps dat werkt niet, ja er is geen optie om zuurstof te geven aan een canule persoon!! Dus inovatief zijn, 2 kleine gaatjes geprikt in filter en slangetje kapot knippen en erin steken, WOW het werkte!!!!
En dan zo'n opname, de verpleegkundige waren allemaal nieuwsgierig hoe het met een canule in zn werk ging dus veel met me mee kijken, op eigenlijk de zuurstofpomp en mij de medicijnen aanrijken konden ze niets doen. Hey lekker ontspannend, dus ik uiteindelijk na een rot nacht 2 uur geslapen in totaal. ochtend zuurstod eraf, en ze bleef constant de mededeling jullie mogen haar als jullie willen mee naar huis nemen. Ja eigenlijk laten we kinderen met longontsteking niet naar huis, maar wij kunnen niets doen behalve vragen hoe het gaat mecdicijnen aanleveren, en jullie van een drankje en hapje voorzien, jullie hebben alle apperatuur thuis, en denk dat dat beter omgeving is om te zijn!!!!
En vannacht heeft ze op 2 meldingen na heerlijk geslapen en geen aandacht nodig gehad. en zo ook vandaag ietsje meer uitzuigen dan normaal (max 10x) en flink geslapen. en wij zuigen gemm tussen de 20 en 40x uit per dag, zondag zat ik rond 12.00 al op boven de 40.
Ze heeft nu antibiotica zware versie, t/m zondag dus komende maandag kunnen ze iig de scopie voor dinsdag niet afmelden ivm een infectie!!!

Maar we gaan navragen wat ze wel niet bedoelen met als ze ziek is naar ziekenhuis zodat we niet 24h bijna continue aan het uitzuigen zijn, en nu nog voor echte infectie periode al geen plak hebben en zelf er continue in ziekenhuis voor moeten zorgen, en dat in een land zoals Nederland. Want als dit over 2 maanden gebeurd met een echte infectie, en Leiden Rotterdam en Utrecht geen plek??? kom ik dan in Gronigen/Maastricht terecht???
Ik heb een slaap tekort, en ben over mn slaap heen, en dit soort dingen frusteren mij maar doen mij ook laten zoeken naar ziekenhuizen die de zorg wel hebben in de buurt.

Shit Pauline,

Das dan wel weer even balen zeg. Maar goed, aan de andere kant. Je kunt er maar beter snel bij zijn.
Vind het persoonlijk wel wat gek dat jullie zelf verantwoordelijk worden gesteld voor de canule zorg. Heel apart. Zou dat idd eens gaan uitzoeken als ik jullie was.

Sterkte maar weer!

@ Bianca, die hyves site heb ik al vanaf dat ze een canule heeft bij aangemeld, zo ook bij nog een gewone site, www.canule.nl en hebben we toendertijd ook veel info gevonden, maar hun forum ligt erg stil en die hyves site ook. Wel heb ik via een PGB aanverwante site een forum gevonden. En die hebben soms nog wel wat tips.

Maar je met op dit moment maar 60 kinderen van 0t/m18 jaar die een canule hebben in Nederland ja dan is het niet echt een veel besproken iets.

En ja dat wij de zorg zelf moesten dragen was ivm met dat dit ziekenhuis totaal niet bekend is met een canule, maar als enigste plek had op gewone afdeling voor de zuurstof.

Ook moet is nu wel vermelden dat het met Rebecca eigenlijk heel erg goed gaat, het hoesten is eigenlijk weg, ze is weer op normale nivo ook met het uitzuigen, weer helemaal happy, oogjes helder. Al slaapt ze wel ietsjes meer ivm met de zware antibiotica. Maar ze voelt zich niet meer ziek!!!!!!

Terug
Bovenaan