jammer

Hallo,

Eind januari bleek ik na twee maanden al zwanger te zijn. Ik huilde bijna van geluk. Twee testen plus een test van Moeders voor Moeders heeft aangetoont dat ik zwanger was. Aflopen zondag was het een beetje roze in mijn onderbroek en maandag en dindsdag was dat wat meer. Intussen had ik bijna iedere dag contact met mijn verloskundige. Woensdagochtend kon ik eindelijk terecht in het ziekenhuis voor een echo. Het bleek er al helemaal niet meer te zitten. Ben er kapot van. Iedere keer vraag ik mezelf af waar het fout gegaan kan zijn en waarom ik daar niets van heb gemerkt. Geen buikpijn niets. De vroedvrouw kon al helemaal niets meer zien in mijn buik. Nu is mijn vraag of meerdere van jullie dit hebben meegemaakt en/of het lang duurde voordat je weer zwanger werd en/of dat wel goed ging?

gr. Barbara
 
Het zal wel een hele moeilijke tijd voor je zijn. Maar je moet er niet jezelf de schuld van geven, je hebt niks fout gedaan maar helaas doet de natuur zijn werk. Ik hoop voor je dat je snel weer zwanger zult worden en dat dan alles wel goed verloopt.

heel veel sterkte
 
Hoi Barbera,
Wat erg voor jullie,ik weet precies hoe dat je je eigen voelt,afgelopen zomer heb ik met ruim elf weken een miskraam gehad,zelf voelde het voor mij allemaal goed en was ik zo blij datde twaalf weken naderde,eenmaal bij de vk kon ze het hartje nog niet horen ,maar dat kwam wel vaker voor.Die maandag daarop kregen wij samen vakantie die morgen even langs de huisarts want ik had ook een blaasontsteking daarop volgde bloedverlies.Maar geen paniek zeiden ze kon ook aan de ontsteking liggen voor de zekerheid maar even voor een echo naar het ziekenhuis.Daar konden we zien dat ons kindje er niet meer was.Alles storten in voor mij en de gedachte dat ik weer moest gaan proberen zwanger te worden konden mij niet veel goeds doen.Maar veel steun en veel huibuien hebben mij er doorheen geholpen,Ik hoop dat dat voor jou ook zo mag zijn.
Hoe ver was je al?
groetjes monique
 
Wat ontzettend vervelend, ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb afgelopen zomer ook een miskraam gehad met 12 weken. Maar het is de manier van de natuur om te zeggen dat er wat mis met het vruchtje. Ik was zelf 3 maanden later weer zwanger en ben nu ondertussen ruim 5 maanden. Je weet nu in ieder geval dat je zwanger kunt worden, dat heeft mij veel geholpen. Veel sterkte de komende tijd, probeer je te richten op wat leuks en voel je vooral niet schuldig!

Groetjes Alice
 
Hoi Barbara, Wat erg voor je. Bij mij is vorige week vrijdag een blighted ovum geconstateerd. Wat zoveel betekent als een leeg vruchtzakje. Het is zo raar dat je jezelf zo zwanger voelt en daarbij was ik mentaal heel sterk. Nu is dat even niet meer zo. Volgende week krijg ik een curretage omdat het er niet op lijkt dat het vanzelf gaat komen, mijn lichaam blijft denken dat het zwanger is. Kan ik hier iets aan doen? Dat geloof ik niet. En jij ook niet!!! Maandag sprak ik mijn huisarts en die zei precies wat ik wilde horen, er is in ieder geval bewezen dat ik vruchtbaar ben en een volgende keer heb ik net zo veel kans op een miskraam als ieder ander. Ik vertrouw erop dat het lot mij de komende tijd gunstiger gezind zal zijn. Ik hoop voor jou ook. Neem de tijd om het te verwerken en deel het met je omgeving, dat doet mij tot nu toe heel erg goed. Jij ook heel veel sterkte. Groetjes, Daantje
 
Hey Barbara, ik vind het heel erg voor jullie. Eigenlijk heb ik er geen woorden voor, ik weet niet hoe het is of voelt. Wel heb ik het meegemaakt bij een naaste collega, die was 12 weken zwanger toen het mis ging. Ze zei altijd: het zal wel zo gelopen moeten hebben, anders was het later misschien alsnog misgegaan. Zij is, als ik me niet vergis, een half jaar later zwanger geworden. En heeft inmiddels een 2e gelukkige zwangerschapschap en bevalling achter de rug. Ik wens je heel veel sterkte toe en geef jezelf niet de schuld!

En Daantje:
Heel veel succes en sterkte volgende week!

Groetjes, Winny
 
Terug
Bovenaan