Jammer

A

Anoniem

Guest
Hoi hoi allemaal!

De laatste tijd werd het naar mijn idee een stuk minder gezellig op het forum. Een discussie is leuk, maar er werd geen rekening gehouden met de gevoelens van anderen.
Ik vind dat je bij een forum als deze, waarbij het vaak over je kind (eren) gaat, extra goed moet letten op hoe je dingen zegt. Niet omdat je geen kritiek zou mogen geven, maar gewoon omdat het ook gezellig moet blijven! Volgens mij is een forum leuk als je zo kunt praten als je met vriendinnen doet, die wil je toch ook niet kwetsen!
En omdat het niet beter werd ben ik maar eens vreemdgegaan, eerst nog bij zomer en voorjaar (er zijn er meer sil27, had ook moeite om mijn mond te houden) en toen bij het forum: www.oudersforum.nl daar is het erg gezellig en ik denk dat ik daar nu meer zal zijn in de toekomst. Dus heb je zin om GEZELLIG te kletsen, moet je misschien ook eens daar gaan kijken! het doet me wel een beetje pijn, want ik ben hier al te vinden vanaf dat ik zwanger was... Wie weet ben ik er morgen toch weer, haha! kan toch al moeilijk kiezen.

Deze topic heb ik niet geopend om een discussie op gang te brengen over hoe je wel/niet moet reageren!

Groetjes, Susan

Het is voor mij alweer een eeuwigheid geleden dat ik hier gereageerd heb. Maar toen de okt/nov/dec moeders bij elkaar werden gevoegd, vond ik het al wat minder worden. Je kent de anderen toch niet zo goed als degene met wie je de hele zwangerschap gedeeld hebt, hebt nu minder tijd om je te verdiepen in de andere moeders...
Inderdaad jammer dat de sfeer minder is geworden.
Voor de 'oude' decemberforummama's nog een tip: decemberforum.hyves.nl (voor de zoveelste keer, haha!)

hoi,

ach, als ik de hele eerste blz met topics bekijk dan vind ik het hier nog altijd erg nuttig en leuk hoor!
groeten Elke

Ik denk dat je dat toch nit tegen kunt houden, zulke discussies.
Er zitten zoveel mensen, met ieder een eigen mening en tja...dan gaat het wel eens mis ja!
Maar ik ben het er helemaal mee ens dat het wel gezellig moet blijven en dat je echt wel je mening mag geven maar bedenk even van te voren op welke manier dat je dat doet!
En vooral als je het hebt over het kind van iemand...dat is echt een gevoel iets hoor!
Ik blijf gewoon lekker hier, vind het nog steeds leuk!
En Sil, jij schreef nog dat je je in de toekomst wel 10 keer zou bedenken om een topic te plaatsen...maar als jij iets wilt plaatsten moet je dat gewoon doen hoor!!
Daar is het hier toch voor! Niks aantrekken van mensen die een andere mening hebben en dat dan niet zo leuk hier neerzetten!

Ja, maar jammer is het wel een beetje dat er zo hard wordt gereageerd door sommige moeders. Ik vind het leuk om te lezen waar jullie mee bezig zijn en tuurlijk denk ik soms van 'zou ik niet doen', maar het is wel een beetje leven en laten leven en vooral ook respect hebben voor elkaar.

Ik ga   er van uit dat iedereen hier zo goed mogelijk probeert aan te moederen en soms is dat (in mijn geval!) aan modderen. Het is fijn als je dat kwijt kunt en als ik lees dat Sil27 geen topic meer wil plaatsen dan vraag ik mezelf wel een beetje af waar we mee bezig zijn!

Groetjes, KT

Tja Same here   Door idd zoveel meningen, heb je ook weleens frictie.
Bij mij kan het soms ook rottig mijn strot/toetsenboard uitkomen.
Ik vind dan wel dat er "gewoon" over gesproken kan worden, vaak is het niet zo bedoeld (met hier en daar een uitzondering daar gelaten)

Wel vind ik, en dan neem ik toevallig Sil haar topic als voorbeeld (als je het niet erg vind)
dat ze haar dochter wil showen, trots als een pauw.. vraagt of sommige dit ook (al) hebben, en er heeeeele "rare" antwoorden op terug krijgt.Ws bedoelen ze het niet zo, maar ik geloof best dat dit voor Sil keihard aankomt..
En het zou zonde zijn als  iemand daardoor alles moet overdenken om iets te plaatsen of niet.

Maar over het algemeen vind ik de sfeer hier wel O.K.
Groetjes Debby mv B'Elanna

Mijn zoontje is van 5 oktober. Meestal ben ik bij de zomermama's te vinden omdat ik daar meer aansluiting vindt.
Negatieve reacties krijg je overal, dat  ligt niet alleen aan dit forum. Iedereen moet vooral topics blijven openen en reageren. Daar is het toch voor bedoeld?

Groetjes,
Nelly.

Hoi Allemaal,
Ik ben deze week op vakantie en  kwam nu pas  deze topic per toeval tegen en zie ik ineens mijn naam erg vaak terug komen!
Ik heb wel wat los gemaakt met m'n oorbelletjes zeg.
Zal ik nu maar bekennen dat de oorbellen nep waren.... Nee hoor, ze zijn echt en IK ben er erg trots op.
Maar idd, sommige reacties waren erg bot. Het ging wel over mijn kind. Haar foto stond er boven en sommige reacties voelde als een persoonlijke aanval op haar.
En tuurlijk had ik wel reacties verwacht van mensen die het er niet mee eens waren, maar om gelijk een hele vragenlijst op me afgevuurd te krijgen.. Dat vind ik het plaatsen van een topic niet waard.
Ik vond het altijd gezellig hier en nog steeds wel hoor, maar mijn spontaniteit is er wel een eind door af genomen.
Idd erg jammer en zeker als je dan merkt dat  sommigen die zelf erg negatief een  mening hadden neer gezet, op een ander forum gaan klagen..
Sil

Terug
Bovenaan