jammeren in zijn slaap / onrustig....verborgen reflux?

Hoi hoi,
mijn zoontje is nu bijna 8 weken.
2 weken geleden is hij geopereerd aan pyolurus hypertrofie bij zijn maag. Hij spuugde heel veel, dat is nu over.

maar nu sinds een paar dagen slaapt mijn zoon zo onrustig. Elke 10 minuten begint hij te jammeren en licht te huilen, waarna weer verder te slapen.
ook wil hij wel eens 1,5 uur te vroeg wakker worden voor een voeding, echt krijsen en huilen is het dan (van de honger??)
hij drinkt 6 flessen van 150 cc, drinkt ze allemaal op.

zelf twijfel ik of dit nu verborgen reflux is of niet. hij sabbelt graag op zijn vuistje.
ik kan niet zeggen dat hij zuur ruikt.

waar kan ik meer informatie lezen?
dit is niet na elke voeding, s'nachts slaapt hij nog wel heel vast.

dat doet mijn dochterje ook van 8 weken. ze kreunt soms en dan meteen na de fles. ook zij sabbelt op haar vuistje.
maar wat is reflux eigenlijk, nooit van gehoord?!?

gr. martine

hoi

Op de site www.mlds.nl vind je informatie over reflux bij baby's.
Als er echt sprake is van reflux gaat dit gepaard met pijn, veel huilen, niet willen slapen. Je moet dan naar de dokter voor evt. maagbeschermer en iets tegen het teruggeven.

Succes, Marieke moeder van Emma 3-6

Hoi Patpeet,

Google het eens, dan krijg je ook info, Ik heb er ook namelijk aan zitten denken. En heb vandaag ook het CB gebeld en voorgelegd wat mijn zoontje deed. Meestal rond 10/11 weken openbaart het zich zei ze tegen me.
Ze slikken heel veel en zijn heel onrustig na het drinken, ze spugen veel....nou ja mijn zoon spuugt alleen water, hij haalt heel snel de voedingsstoffen uit de melk. Maar goed, ik heb nu als tip gekregen, minder voeding te geven (FV) en hem niet te dwingen de fles op te drinken, daarna een kwartier goed rechtop te houden....en niets druks met hem doen. Ik moet zeggen dat het daarnet goed heeft gewerkt en meneer nu heerlijk ligt te slapen, wel even op de bank naast me, maar goed, hij is even rustig nu, en hij smakt ook niet in z'n slaap, dus verborgen reflux zal het wel niet zijn, bij hem zal het wel teveel voeding zijn en daardoor het moeilijk kunnen verwerken van de voeding in z'n maag. Hij moet nu 5 flessen van 165cc goed opdrinken voordat ik mag ophogen, eerder mag ik hem niet meer geven! Waarschijnlijk was ik iets te enthousiast met hem steeds meer geven van voeding.

Mocht hij na het weekend nog zoveel 'vocht' spugen dan moest ik weer bellen en gaan ze hem toch testen voor reflux. Het is nu even afwachten!

Groetjes
Angel

Terug
Bovenaan