Jammie, bammetjes! ?

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Nou, het is zover! Mijn kleine man is aan de boterham, joehai!! </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Hij is nu bijna 6 maanden oud en van het cb mochten we alvast starten. Eergisteren was het dan zover. Een lekkere boterham met boter en appelstroop. Bekertje water erbij om te spoelen,haha! Meneertje in het stoeltje, een klein plukje brood in zijn mondje, in zijn wang..... kokhalzend en verbaasd kijkend weet hij het ieniemieniestukje brood toch weg te werken! Slokje water erachteraan en ieniemieniestukje brood nr 2..... iets minder kokhalzen en iets minder verbaasd kijkend, weet hij ook dit ieniemieniestukje brood weg te werken. Mooi! Na een aantal ieniemieniestukjes brood vindt meneertje het mooi geweest en begint te jammeren. Prima, heb m nog ff n flesje gegeven en morgen weer n dag!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Gisteren 2e poging. Mijn kleine man heeft honger... heel veel honger.... hij heeft dan geen geduld en is alleen maar aan het jammeren. Oke, ook ik ben soms een slechte moeder en plant mijn kind in het wipstoeltje voor babytv... Ja hé, ik zal toch zn boterham moeten smeren!</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Ondertussen een boterham met boter en stroop ( alweer? ja, alweer), dit keer geen water, maar slappe thee, mocht nl ook van het cb ( jaja, ze waren in n goede bui). Ook het flesje vast klaargezet voor erna.</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Meneertje bij de tv weggeplukt, meneertje zet het op n brullen ( begint dat nu al?!). Ik zet hem in zijn stoeltje en zn ogen worden al groter en hij gilt en kraait het uit van plezier. Mooi zo, een goed begin is het halve werk! Of toch niet.....</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Het eerste ieniemieniestukje ging er nog prima in, maar toen begon het..... meneertje ging huilen. Slokje thee was goed, heerlijk zelfs. Daarna ieniemieniestukje brood was huilen , hij weigerde zelfs zijn mond nog open te doen. Ik heb werkelijk alles uit de kast gehaald... op mn kop staan, gekke bekken trekken, werkelijk alles om zijn mond maar open te krijgen. Maar meneertje hielt zijn lippen stijf op elkaar! Gelukkig was er geen verborgen camera aanwezig... het huilen ging over in krijsen... hmmmm.... dit kan ook niet de bedoeling zijn... Ach ja, we stoppen er maar mee, het hoeft ook nog niet natuurlijk. Ik de fles gepakt en meneertje zijn ogen werden groot, hij begon als n malle te stuiteren op mn schoot. Die fles heeft ie in een teug leeggedronken! Vervolgens valt zijn oog weer op de boterham.... wat denken jullie? Ja hoor, hij begint te kraaien, te gillen en zn handen naar de boterham uit te steken! Oke, dan t stoeltje weer in en gaan met die banaan! Uhhhh boterham... </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Na n goed kwartier, had meneertje bijna de hele boterham op! ?</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Oke, dan weet ik voortaan: eerst de fles, dan de boterham! Die boterham ging natuurlijk niet snel genoeg voor mijn hongerig vreetzakje!!</span></p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal;"><span style="background-color: rgba(255, 255, 255, 0);">Achteraf ook logisch natuurlijk... Tja, zo leer je nog ns wat! ☺️ </span></p>

Oh ik kan niet wachten om ook aan de vaste voeding te beginnen met onze 12 weken oude man, lijkt me zo leuk en lekker voor hem!
Nog even geduld...

Superleuk geschreven en ook een goeie tip om eerst de fles te doen en dan het broodje??

Thx!! Vind het ook leuk om te schrijven ?
@JMama, ooh dat geloof ik! Het is ook echt leuk en hier is hij er dol op, lust werkelijk alles!  Ja, dat van de fles eerst, zou ik zeker onthouden! ?

Haha zo herkenbaar! Mijn zoontje had ook zoveel honger dat die boterham niet snel genoeg ging ?
Na een tijdje kun je grotere stukjes gaan geven en eten ze de boterham sneller op. Nu hij 9 maanden is eet hij soms zelfs 2 boterhammen! Ook geef ik de fles pas na de boterhammen.

Terug
Bovenaan