januari baby's + het leed dat ontzwangeren heet?

<p>Dag lieve mama's</p><p>In Januari zijn we ouders geworden van een prachtig meisje. </p><p>Misschien is het leuk om met elkaar ervaringen te delen en mama's onder elkaar lekker kunnen kletsen?</p><p>Daarnaast kunnen andere mama's misschien ook ervaringen delen m.b.t. het ontzwangeren? </p><p>Enorm last van duizelingen, misselijkheid, slappe spieren, stijfheid etc. etc. HA geweest en bloed en testjes zijn allemaal goed. Toch echt het ontzwangeren!</p><p>Het verzacht toch wat meer wanneer we er lekker over kunnen kletsen en wat misschien andere mama's hebben gedaan om er mee om te kunnen gaan?</p><p> </p><p>Liefs,</p>

Hoi, ik wil wel meekletsen! Ook wij hebben in januari een prachtig lief meisje gekregen. Bij ons is het de eerste, bij jullie ook?
Fysiek heb ik gelukkig geen last van ontzwangeren, maar emotioneel ben ik zo instabiel als een pasgeboren veulen. Vorige week ben ik huilend van werk naar huis moeten gaan omdat m’n dochtertje de fles niet wilde drinken bij de gastouder?‍♀️
Gisteren heeft ze weer haar prikjes gekregen waardoor ze op het moment wat ontregeld is en eigenlijk alleen maar als een aapje rond m’n nek wel hangen, heel sneu maar ook heel schattig. Hoe gaat het met jouw kleintje met de prikjes? En de sprongetjes, hoe verlopen die?

Hi MamaBeerX,

Wat leuk! Ook een lief klein meisje. Wat gaat de tijd hard he?
Bij ons is het ook de eerste. Wat een hoop bezorgdheid komt er op je af! Moet eerlijk bekennen dat ik de tijd naar de zwangerschap een klein beetje onderschat heb, maar zeker het allemaal waard is!
Ik herken het ook wat je zegt, zo instabiel. 9 maanden op, 9 maanden af.. hihi. 
Drinkt ze verder wel altijd goed, of zijn het momenten, of personen waarbij ze de fles niet altijd wilt?
Hoe gaat het in combinatie met je werk? Te doen?
Ah die prikjes, wat zijn ze vervelend. Ze kunnen er flink last van hebben. Zo zielig! Het liefste wil je het verdriet van ze over nemen. 
Hier precies hetzelfde hoor. Moment van de prikjes, hangerig, huilerig en totaal niet zichzelf. Ik knuffel er dan maar lekker mee zodat ze enigzins de dagen doorkomt. 
Qua sprongen mag ik niet klagen. Moet zeggen dat ze daar redelijk ''makkelijk'' doorheen fluit. 
Hoe gaat dat bij jou? Kun je precies herkennen wanneer ze in haar sprong zit?
En qua slapen, gaat dat goed?

Hoi! Die bezorgdheid had ik inderdaad ook niet zien aankomen. Met de hormonen erbij zie ik al helemaal alleen maar doemscenario’s voor me, gelukkig is mijn man wat nuchterder in het ouderschap?

Het drinken en slapen gaat over het algemeen heel goed, behalve als ze in een sprongetje zit. Die zijn hier dus wel duidelijk te herkennen, alhoewel we het meestal pas achteraf beseffen. En bij de gastouder drinkt ze een stuk minder dan bij ons, maar daar slaapt ze dan wel weer beter?‍♀️ Hoe gaat slapen en drinken bij jullie?

Werken (en school) gaat hier prima, ze gaat 2 á 3 dagen per week naar de gastouder en dat is eigenlijk wel heel fijn. Eventjes geen zorgen en mijn ‘eigen ding’ kunnen doen. Hoe gaat dat bij jou? Werken in combinatie met jouw ontzwangerklachten klinkt vrij zwaar, niet?

Haha, heel herkenbaar! Gelukkig brengt dat wel een goede balans in het ouderschap! 
Heerlijk hoor, fijn dat ze zo goed slaapt en drinkt! Die sprongetjes zijn ook zo vervelend voor ze, al die ontwikkelingetjes. Heb je ook die oei, ik groei app?! Zo handig! 
Gelukkig slaapt ze wel goed bij de gasthouder, ik denk altijd maar zo ze drinken wat ze op dat moment op krijgen. Hoeveel voeding zit ze nu al?
Soms heb je dat echt wel even nodig, je eigen ding. In het begin voelde ik mezelf daar wel behoorlijk schuldig over als we haar naar de oppas brachten voor een feestje ? jij? Werken, school icm een baby ook pittig lijkt me?
moet eerlijk bekennen inderdaad dat werken met deze klachten behoorlijk zwaar is, en vooral ook omdat ik er soms paniekerig van wordt. Al die hormonen, wordt er soms gek van! Maar ach, ze zijn gekomen dus ze zullen ooit vanzelf wel weer verdwijnen (hoop ik)

Voedingen geven we overdag 4x 210cc en ‘s nachts 1x 90cc. Ze weegt 5,9kg dus volgens mij zitten we daar nog wel even goed mee. De zelfgemaakte groentehapjes slaan niet aan, we gaan nu nog een potje van de supermarkt proberen en als ze die ook niet wil dan wachten we er nog maar een paar weken mee?‍♀️ Gaan de hapjes bij jullie beter?

Ze gaat overdag als wij werken dus naar een gastouder, maar we brengen haar eigenlijk nooit naar een oppas. Hoogstens als ik ‘s avonds les heb o.i.d. We hebben dan ook sinds de geboorte geen dag/avond met z’n tweeën gehad, maar dat is wel iets waar we aan moeten werken want ik merk dat ik er wel behoefte aan heb :)

Had je tijdens de zwangerschap ook al zo ‘n last van je hormonen? Of is dat na de bevalling gekomen? We zitten al over de helft van het ontzwangeren, dus hopelijk wordt het inderdaad gauw minder?

De combinatie met school valt trouwens wel mee, ik doe de opleiding deeltijd en dat is, zeker nu ik ouderschapsverlof heb opgenomen, goed te doen.

Terug
Bovenaan