jas

hallo

hebben jullie ook altijd problemen met jassen
ik koop de jasjes best ruim en een maat groter dan mijn zoontje van kleding heeft , maar ik heb altijd problemen om de armpjes erin te krijgen dat gaat zo strak, terwijl de jas verder best ruim is
 
hier hetzelfde probleem!!
mijn dochter is nu bijna een halfjaar en heb van de week een winterjasje gekocht,hij zit perfect alleen bij haar zijn altijd de mouwen te lang,dus ik ben me altijd aan het hannesen met die armen!Ik ga nu altijd zelf met mijn hand een stuk de mouw in(aan het uiteind) en stop dan haar arm erin, dan trek ik het hand wat verder en dan door het gat.Ze vind het echt verschrikkelijk een jas aan trekken!Dit werkt bij ons het best. Ik doe het jasje trouwens altijd wel liggend aan,jasje neerleggen en kindje erbovenop leggen.
als we het vaker doen raken ze er wel een keertje aan gewend,lijkt mij.
Het is trouwens niet alleen met jasje een probleem maar ook met een aantal vestjes die net wat strakker zitten,daarom koop ik de laatste tijd gewon wat ruimere kleding anders maak ik het mezelf wel erg moeilijk!!
 
Probeer anders, als je het al niet deed, het armpje meer omhoog de mouw in te doen. Beetje zoals in een truitje. Ga je zelf maar na, als je in een wat strakker colbertje moet doe je ook het liefst je armen wat omhoog om het jasje naar "beneden te laten glijden." Geen idee of jullie er zo beeld bij krijgen haha, maar beter kan ik het niet uitleggen!
 
hihi, ik heb het juist andersom. Mn dochter zit nu in maat 80, maar met haar winterjasje heeft ze nog 68 aan. Bij haar schouders zit ie prima, maar de mouwen zijn dus te kort. Ik zet mn dochter trouwens altijd zittend op de bank, en dan laat ik haar het eerste armpje zelf insteken en de tweede arm steek ik inderdaad omhoog de jas in....
Toen ze nog niet kon zitten nam ik haar op schoot met haar rug tegen mijn buik. zo'n beetje half zitten half liggend, toen ging het eigenlijk ook prima....
 
Ons dochtertje steekt ook 'zelf' de armpjes in de mouwtjes, bij haar truitjes en jasje. Gewoon iets hoog en gekromd, en dan strekt ze zelf dr armpje, zo hup de mouw in. Makkelijk!
Ik zat we heel erg te twijfelen over de maat van de jas, (ze is nu 6,5 maand). Ze gaat nu naar mt 74, maar ze moet er wel t/m februari, misschien wel maart mee doen. Mt 80 verzoop ze in, dus toch maar voor 74 gegaan. Moeilijk inschatten zulke dingen!
 
herkenbaar! Ze heeft altijd een maat groter aan wat betreft jasjes...het is anders echt niet te doen. Een voordeel is dat haar handjes nu ook bedekt zijn (in deze kou) :)
 
Terug
Bovenaan