Jasje / outfit met koud weer

Hi dames,

Nu ik nog even vrij ben werk, ga ik graag buiten wandelen met mijn baby van 3 maanden. Ook met dit koude weer. Goed voor moeders lichamelijke en mentale gezondheid en baby slaapt heerlijk als ie eenmaal buiten is.

Nu schreeuwt hij echter de hele boel bij elkaar als we zijn jasje aan willen trekken. En dan bedoel ik niet huilen, maar krijsen alsof ie vermoord wordt. Ik probeer het heel voorzichtig te doen maar omdat ie zo boos wordt, werkt hij niet mee met zijn armpjes waardoor ik die dus juist niet goed door de mouwtjes heen krijg. Vandaag was het zo erg dat ik het maar opgegeven heb :(

Heeft iemand hier tips/ hacks?

Ik draag mijn baby tegen me aan in een draagzak en doe mijn jas erover heen (die rits ik dan tot onder zijn billen dicht, zegmaar).

Alvast bedankt!

Heerlijk hè, je kleintje lekker warm bij je! Hoe vindt hij het normaal gesproken om op z'n rug te liggen? Mijn zoontje huilt tegenwoordig ook hard, maar hij is erg verkouden en vindt op z'n rug liggen nu gewoon niet fijn. Zeker niet als hij moe is (wat hij meestal wel is tegen de tijd dat we naar buiten gaan).
Je zou kunnen proberen hem op z'n buik te leggen en zo z'n jasje aan te doen? Moet je hem nog steeds op z'n rug leggen om z'n rits vast te maken, maar dan heb je hopelijk wel de armpjes erdoorheen. Of 1 arm terwijl je hem staand vasthoudt, en dan alleen nog voor de andere arm neerleggen? En anders z'n armen er maar niet doorheen, haha, lekker als een mummie opgepropt in de draagzak ;)
Veel succes en lekker genieten ?

3 dingen die bij mij opkomen;
1) een grote (oversized..) jas kopen voor de kleine zodat de jas makkelijker aan gaat en geen geprop is (is mijn oplossing ?)
2)de baby zonder jas in de draagzak en dan een draagjas kopen. Dat is een grote jas waar jij en de baby samen in kunnen. Google maar eens. Dan heb je geen gedoe met de jas aan doen.
3) Geen jas aan, maar warme kleren (extra vest ofzo, iets wat makkelijk aan gaat) en dan een warme deken over de draagzak bevestigen.
Succes! 

Begint hij al te huilen wanneer hij op zijn rug ligt of pas wanneer je zijn armpjes in de mouwen wil stoppen? Onze meid hield er ook niet van om haar jasje aan te doen. Ik hield haar dan iets meer rechtop op mijn schoot terwijl ze tegen me aan leunde. Dan stopte ik mijn hand al in de mouw van het jasje zodat ik haar handje maar te nemen had en de mouw zo in 1 keer over haar armpje kon trekken en dan de andere kant. Helpt wel ook als je inderdaad een iets grotere jas hebt zodat je wat speelruimte hebt. Dan is het in ieder geval al snel mogelijk gebeurd ?

Een draagjas, evt tweedehands. En inderdaad op schoot in soort van zittende houding de jas aan doen. Jasje dat wat losser zit, niet perse te groot, maar gewoon geen strak jasje. Snowsuit kan ook. 

Terug
Bovenaan