Jasmijn is geboren

Hoi allemaal,

Jasmijn is geboren. Een lieve schattige mooi meisje. 3510 gram en 51 cm. geboren op 2-4-2011 om 9:53.

Ik zal nu ons verhaal vertellen.
Vrijdag ochtend had ik de verloskundige nog gebeld, zie bericht 40+2. 's avonds net na etenstijd begonnen heel onregelmatig bleek later weeen. Pijn onderin me buik. Er was geen touw aan vast te knopen eigenlijk. rond half 9 ging ik naar bed toe, was echt bek af. Maar van slapen kwam niet veel aangezien ik elke keer een wee had. om 12 uur ging me man in bad en kwam om 1 uur eruit. Het ging bij toen nog steeds onregelmatig en de weeen duurde geen minuut. Toen ik net wilde bellen werd ik ineens misselijk. Had de verlskundige gebeld en die kwam er aan om half 2. toen ze ging kijken of ik al ontsluiting had had ik al 5 cm. Ik wilde poliklinisch bevallen dus we mochten rustig op weg naar het ziekenhuis. Me man had zijn vader gebeld want hij heeft geen rijbewijs, die kwam meteen aangesneld. Om kwart over 3 lag ik in bed op de verloskamer. de vk had op me kaart gezet als er wat is bellen dan kom ik. maar ziekenhuis had dat verkeerd begrepen dus om kwart voor 7 ging de zuster haar bellen want het ging echt gewoon pijn doen. Toen ze er was had ik nog niet genoeg ontsluiting en moest ik de weeen weg zuchten. Later mocht ik een klein beetje mee drukken maar hoe meer ik wegzuchte hoe makkelijker het met persen ging dus dat deden we maar braaf. Om kwart over 9 was er wisseling van dienst van de vk en toen had ik echt bijna allen persdrng, er was nog een heel klein randje over maar dat was zo weg. Aangezien ik de hele tijd al op bed zat had ik last van mijn stuitje dus we gingen even proberen op de baarkruk (ik was trouwens half niet aanwezig had bijna alleen ogen dicht) dat ik daar heen liep moesten ze me echt met zijn 2 en me ondersteunen want stond totaal niet stevig op mijn benen. Op de kruk was heerlihk, de zwaartekracht deed goed zojn werk. heb daar denk ik 5 weeen gezeten in totaal. ze zag al wat haartjes en zegt we gaan weer op bed. Toen ik daar weer zat kwam er nog 1 heftige wee en daar gaf ik blijkbaar een hoop kracht want ze zei ik zie het hoofdje en toen zei ze ( wat bij mij beetje paniekerig overkwam) stop niks doen omdat ik er al was, dus ik had zoiets van ik doe niks, kan het niet tegenhouden.

per ongeluk verzonden.
En toen lag ze op me buik te huilen en was helemaal goed. Maar dArna was er bij mij in mijn vagina een vaatje gescheurt dus er spoot bloed uit. ik lag te shaken door de hormonen en toe waren ze met 4 man opeens bezig aan me, en ik weet nou niet wat meer pijn deed. al dat gewerk aan me linkerarm bleddruk rechts gingen ze bloed prikken maar konden geen goede adervinden, dus andere armproberen, uitindelijk wt gevonden. Ik moest ook gehecht worden en dat deed ook zo'n pijn niet normaal, was wel verdoofd maar de huid kunnen ze moeilijk verdoven dus ik moest me ontspannen, geloof me je kan je daar moeilijk ontspannen als ze met 3 man redelijk ruw met je omgaan om het bloeden te stelpen. Ben ruim een liter bloed verloren en mijn baarmoeder kromp niet nel genoeg bij elkaar dus daar kreeg ik ook infuus voor. en zoutoplossing voor het tekort aan bloed. en moest helaas een nachtje blijven. om 11 uur was alles om ons heen rustig en mocht ik bv geven. daarna nog even nagepraat met zuster over wat er allemaal was, het is bij mij redelijklangs me heen gegaan, ging zo snel op het eind. daarna hebben we pas mensen gebeld dt ze geboren was.
Ik heb heel even mojn ogen dicht gedaan maar niet geslapen, ouders op visite en kwart voor 3 mcht ik naar andere afdeling verhuisd, half 4 kwam mijn moeder en die bleef tot 6 uur. me man was naar huis om te slapen en ie kwam toen met zijn zus mee. hun zijn weg gagaan uurtje later en me man is gbleven tot 10 uur. vlak daarvoor mocht mijn infuus er uit. Heerlijk en ging naar de wc toe, wel beetje dizzy maar rustig aan. 's navhts tot half 3 niet e ht geslapen, werd wakker bij elk geluidje dat ze maakte. en toen was ik ineens in slaap en schrok wakker om half 7, me buurvrouw zei nog volgensmij was ze aan het spugen maar jij was volgensmij ver weg dus ik heb maar even tegen haar gepraat. ik heb dat echt niet gehoord dus was e ht weg. me man trouwens veronderd dat ik niet veel geslapen heb en niet eens heel moe ben. Om 9 uur na het douchen kreeg ik te horen dat ik naar huis mocht. herrlijk naar huisie toe. En nu zijn we lekker tjuis.
een heel verhaal was dat, hoop dat jullie het nog snappen.

Liefs Louke

Terug
Bovenaan