Jasmijn & mama, een update.

Wow... wat een verschil met de eerste keer zeg! Jasmijn is een superrelaxte baby, ik ben netjes de eerste dagen (zoveel mogelijk) boven gebleven en heb mijn rust gepakt daar waar kon en had de leukste, warmste kraamverpleegkundige die er is.
Helaas is de borstvoeding weer mislukt. Zelfde verhaal als de eerste keer, alleen werd ik nu wel serieus genomen. Zowel door de kraamhulp als door de lactatiedeskundige. Helaas wel een lichte borstontsteking aan dit verhaal over gehouden (wat ik dan weer vrij ironisch vind ;-)... niet genoeg melkklieren om te voeden... wel genoeg voor een ontsteking)
Alles ging goed, er zat alleen niet genoeg voeding in. Jasmijn kwam dus niet aan en dat werd een beetje zorgwekkend. Er was geen andere keuze dan bijvoeden en dat betekend dat mijn productie snel terug loopt. Ik heb wel even flink zitten janken, maar Jasmijn is van een mager stil dingetje verandert in een wakkere tante en da's het belangrijkste.
Onze oudste dochter van drie is trouwens idolaat van haar zusje. Vorige week, ze lag al op bed, hoorden we boven wat gestommel en gerommel. Mijn vriend ging even boven kijken en wat bleek. Het popje van onze oudste was uit bed gevallen, maar ze wilde niet roepen omdat ze bang was dat ze dan de baby wakker zou maken.

(Overigens is echt niet alles happy-clappy hoor! Ons oudste meisje is ziekig en vreet energie en Jasmijn heeft het klusterdrinken met de fles tot kunst verheven... vooral 's nachts wat dus wil zeggen dat ze om het half uur 30 cc drinkt tot ze genoeg heeft... gaahaaap!)

Jammer dat de borstvoeding niet helemaal gelukt is, maar wel fijn dat Jasmijn het goed doet.

Leuk om te lezen hoe je andere kind reageert op haar zusje.
Ze zal vast wel trots zijn!

Hier nog een jongetje die met smart zit te wachten op zijn broertje of zusje.

Geniet van je gezinnetje en ik hoop dat je oudste meisje snel weer beter is.
De zon moet gewoon weer wat meer schijnen.

Terug
Bovenaan