Jasper's geboorte

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

2 januari zijn we '-ochtens om 8.00 in het ziekenhuis ingeleid, rond een uur of 12 ging het echt aan de gang nadat ik een douche had genomen en mijn vliezen braken onder de douche.
Wat een vruchtwater zeg het bleef maar komen vandaar die enorme buik zeker, ze hebben bij jasper een electrode op zijn hoofd geplaatst omdat zijn hartslag nogal dipte tijdens de weeen en ze hem zo beter in de gaten konden houden.
AL snel werden de weeen super heftig en werd er gevoeld hoe jasper lag maar de verloskundige kon er geen wijs uit toen is de gynacoloog erbij geroepen deze heeft gevoeld en met een echo gekeken en wat bleek hij leek ik aangezichtligging te liggen. Nu moest ik dus de persweeen ophouden tot ik echt volledige ontsluiting had dat viel echt niet mee, maar ze wilde het toch op de natuurlijke manier geboren laten worden.
Dus heb ik gevraagd om pijnstilling dit was echter niet mogelijk omdat ze wilde dat hij in 1 perswee geboren werd en ik dus goed bij moest wezen want met een aangezichtsligging mag het niet te lang duren.
Gelukkig toen ik volledige ontsluiting is hij in 1 perswee en wat knipwerk in 1 keer geboren. Zijn gezichtje was wel wat gekreukeld maar voor een aangezichtligging zag hij er super uit en deed hij het ook super gelijk brullen.
Hij groeid super en zit alweer boven zijn geboorte gewicht dus eind goed al goed, maarwel mijn hefstigste bevalling tot nu toe (gelukkig was het de laatste bevallen is niet mijn hobby maar jekrijgt er veel voor terug.

Oja, jasper is om 14.40 geboren

Groetjes Krista

Hi Krista,

Allereerst van harte gefeliciteerd!   Ik ben 16 december bevallen en mijn zoon kwam ook met zijn gezichtje eerst. Wel heftig hè? Ik had tijdens het persen enorme pijn in mijn rug, maar dat hoorde er volgens de verloskundige bij omdat er meer druk op je wervels/zenuwen staat vanwege de ligging. Youp was in zijn gezicht bont en blauw toen hij eruit was. Hij had hele dikke lippen en een oog zat dicht. Het was net of hij een bokswedstrijd had verloren... Gelukkig kwam het helemaal goed. Ging eigenlijk best wel snel.
Ik wist trouwens niet dat er bij de geboorte zo'n haast was. Die indruk heeft de verloskundige mij niet gegeven. Gelukkig maar, anders was ik vast helemaal in de stress geraakt. Dat je het in één perswee hebt gedaan!!! Knap hoor, bij mij duurde het wel wat langer.
Ach, we zijn weer een bijzondere ervaring rijker, en de mensen die erbij waren ook. Mijn moeder was bij de bevalling aanwezig en zij vond het er echt heel bizar uitzien. De verloskundige had het ook niet eerder meegemaakt, zo heel vaak schijnt het dus niet voor de komen.

Heel veel geluk gewenst en groetjes,
Willemijn.

Hoi,

Bedankt voor je reaktie nee ik heb het even nagezocht ik geloof dat 1 op de 300 in aangezichtsligging wordt geboren. De verloskundige had het ook maar 1 keertje eerder meegemaakt.
En zijn hartslag registratie die ze normaal boven op het hoofdje prikken zat in zijn wang (dat was wel zielig hoor) gelukkig dacht ik later hadden ze het niet in zijn oogje oid geprikt.
Maar het gaat nu goed met hem hoor hij is al 200 gram aangekomen in 10 dagen dus hij groeit als een speer.

Groetjes

Terug
Bovenaan