Jazz31?

A

Anoniem

Guest
Hey hallo,

Ik las net in een berichtje dat je last hebt van een vreselijke overgeef-fobie!
Aaaaaah, vervelend is dat he? Ik heb precies hetzelfde, ik kan me ook niet  meer herinneren wanneer ik voor het laatst heb moeten overgeven, dat zal ergens een jaar of 10 geleden zijn! Ook ik ben bang dat als ik zwanger zou worden ik dan zal moeten spugen, maar aan de andere kant...... als ik het al zo lang niet hoef dan gebeurd het nu ook niet! haha
In de hoeveelste ronde zit je? Ik nog maar in de 2e ronde, dus het kan nog wel ff duren...

Groetjes, Esther

Hoi Esther,

Ja, het is behoorlijk vervelend. Heb er zo ook wel last van. Soms dan maak ik mij er zelfs zo druk over in bepaalde situaties, dat ik dan idd ook misselijk wordt. (hoe bedoel je; het zit tussen de oren....)Kan er ook niet tegen wanneer iemand anders misselijk is. Daarom ben ik ook best wel bang dat, dat als ik  straks zwanger ben, dat ik dan ook zo misselijk ben.  Ik probeer steeds tegen mezelf te zeggen; je mag  blij zijn als het allemaal goed gaat  en die misselijkheid moet je dan  maar op de  koop toe nemen. Maar goed, het blijft toch in je achterhoofd zitten.
Maar ondanks dit, hoop ik echt dat ik  snel zwanger zal zijn, het lijkt me echt heel erg bijzonder. Wij zitten nu in ronde 7 voor ons 1e kindje. (zitten dus nu in de klusweek, maar heb op het moment keelontsteking, voel me niet echt goed....)

Liefs,
Jazz

Hey Jazz,

Heel herkenbaar jou fobie, ik heb precies hetzelfde! Als ik me ook maar een tikje misselijk voel dan ben al bang om over te geven en fok ik mezelf zo op dat ik dan alleen maar misselijker word! (Dan word ik echt niet goed van mezelf)
Maar ook ik denk net als jij, ik zie wel hoe ik me voel als het zo ver is, dan is er toch geen weg meer terug, hihi! Mijn moeder had nergens last van, dus ik hoop dat ik in dat opzicht veel op haar lijk, haha....
Ach, eerst maar eens hopen dat we kinderen kunnen krijgen en alles goed gaat.. Ik heb volgens de berekeningen vandaag mijn eisprong, maar volgens mij heb ik die 2 dagen geleden al gehad, want toen kreeg ik ineens kramp rechtsonder in mijn buik! Ik heb helemaal niet het gevoel dat ik zwanger ben, dus dat zal dan ook wel niet, helaas.
Mijn NOD is 14 juli en de jouwe?
Ik houd je op de hoogte!

Liefs Esther

Hai Esther,

Haha, wat zit een mens toch raar in elkaar.  Heb jij ook dat je er dingen voor laat?? Zo durf ik bv niet op een boot, omdat ik weet dat je (of iemand anders)  zeeziek kunt worden, het moet niet gekker worden of niet..?? Vind het eigenlijk wel fijn te horen dat er meer mensen zijn met dit 'probleem'. Het is toch niet iets wat je gemakkelijk aan iedereen vertelt. (tenminste ik niet)

Laten we inderdaad maar hopen dat het meevalt en mocht het  zover zijn, dan is er idd  geen weg meer terug.... haha

Spannend, het is voor jou dus alweer aftellen naar je nod. Ben benieuwd, je hoeft niet altijd iets te voelen wanneer je zwanger bent, het blijft afwachten....

Mijn nod is denk ik rond 16 juli. Het is nog even afwachten. Ben sinds de vorige ronde begonnen met ovulatietesten, toen teste ik op dag 17 positief, helaas zonder positief eindresultaat. Op het moment (dag 16) heb ik nog geen positieve ovulatietest. Maar hopen dat het morgen anders is...
Ik zal ook jou op hoogte houden!!!

Liefs,
Jazz

Hey Jazz,

Heel herkenbaar wederom! Boot, vliegtuig, bus, niet aan mij besteed!!!!
Voor 4 weken geleden zijn we op vakantie geweest (met het vliegtuig) echt drama, ik hoorde iedereen zeggen dat ie misselijk was en hoe meer ik eraan dacht des te misselijker werd ik zelf. Ik kon alleen nog maar het afvalzakje zien (voor het geval het mis mocht gaan) haha.. achteraf kan ik er wel weer om lachen, maar het is eigenlijk te zot voor woorden!
Ik ken trouwens nog 2 mensen die hetzelfde hebben, 1 vriendin is ervoor in therapie geweest, maar heeft niet veel geholpen.
Ik had vanmorgen trouwens wel een onbestemd gevoel in mijn buik, maarja dat kan natuurlijk van alles zijn! We wachten vrolijk af en hopen dat het raak is tegen de 14e...
We blijven contact houden!

xx Esther

Hai Esther,

O ja daar kan ik ook helemaal niet tegen. Kan mezelf ook wagenziek praten, terwijl ik daar nooit last van heb gehad. Het is iid te zot voor woorden, vind mezelf soms echt een aansteller, maar probeer het op dat moment maar eens uit je hoofd te krijgen....De situatie die jij schetst is voor mij dus (helaas) heel erg herkenbaar. Er is zelfs een stichting voor dit probleem, zie ook de emetofobie.nl.

Bij mij nog steeds geen positieve ov test. Baal er wel een beetje van, want dat betekent dat mijn cyclus deze maand nog langer wordt, zit nu  op dag 18.

Ben benieuwd, hoop voor dat dit onbestemde gevoel, het gevoel is van een zwangerschap...

Liefs,
Jazz

Hai Jazz,

Weet je, vanaf nu ga ik er ook niet meer over nadenken! Heeft ook helemaal geen zin, want je weet het toch niet van te voren....
Ik voel me iegenlij prima nu, heb helemaal niet het gevoel dat ik zwanger zou kunnen zijn, dus dat za ldan ook wel niet..
Had vanmorgen wel heel raar een klodder heel dik slijm bij het afvegen met een beetje bruinig erin, heb geen idee wat dat was...  Ik hoop niet dat dat nu pas mijn eisprong was, want dan heb ik mooi veel te vroeg veel geklust en de afgelopen week is er nog niet veel van gekomen, ik zal vanavond mijn best nog eens doen, haha

Ik hoop voor jou dat je test snle positief is en je ervoor kunt gaan... Ik hoor het wel van je!

xx Es

Hey Esther,

Dat is ook het beste en als het zo is, we moeten maar zo denken we krijgen er wel iets heel moois voor terug!!!

Er zijn genoeg mensen die voor hun nod helemaal geen symptomen hadden van een zwangerschap (die kwamen pas later), dus je weet het nooit. Dat 'bruinige slijm' zou een innestelingsbloeding kunnen zijn, hoop het echt voor je.

Daarom ben ik ook met ovulatietesten begonnen, zodat ik in ieder geval zeker ben wanneer ik mijn eisprong heb en dus op het juiste moment klus. Vanochtend heb ik eindelijk positief getest, dus het wordt vandaag een hele gezellige avond...
Mijn nod is daardoor wel weer wat opgeschoven. Als ik 14 dagen vanaf vandaag erbij tel, betekent dit dat ik 21 juli mijn nod heb.

Bij jou begint het al op te schieten, blijft spannend...

Groetjes,
Jazz

Terug
Bovenaan