JBM puur hoeveel

<p>Hallo dames,</p><p>mijn kleine meisje van 12 weken heeft vanaf het begin veel last gehad van krampjes, spugen, huilen, diarree groene poep etc. Osteopaat had ons aangeraden nutrilon h.a. Te geven en pure Johannes broodpitmeel vanwege melk intolerantie.</p><p>omdat we toen der tijd geen pure jbm konden krijgen zijn we nog een tijdje door gegaan met de nutriton en het kruidvat huismerk. Na wat proberen ging dit vrij goed. Vrijwel geen krampjes meer en geen spugen. Maar wel vaak groene poep en heeeeeeeel eeg veel stinkende pijnlijke scheten.</p><p>Om deze reden nu toch overgestapt op puur JBM. Over word vermeld dat je veel minder geeft dan de nutrilon of kruidvat. Ik heb in de laatste twee flesjes van vandaag bijna een hele lepel JBM ( lepel van kruidvat merk gebruikt) erin gedaan maar mijn meisje blijft spugen nu al een uur lang om de paar minuten een flinke straal. </p><p>Ik denk dat ik meer moet geven, maar ik ben bang dat het in haar maagje dikker word. Ik kan overigens niet testen met een ander merk om de dikte te vergelijken want ik ben meteen overgestapt na dat het laatste pak leeg was.</p><p>Heeft iemand nog een goede tip, ik vind dit wel heel zielig voor dr.</p>

Hoi 
Onze kleine heeft verborgen reflux. 
Wat ik doe, is voor de voeding dmv finger feeding 10cc voeding en 1ml jbm mengen en dat met spuitje geven, voor de voeding. Op de pak staat, dat je dit voor en na de voeding moet doen. Ik doe dit alleen voor de voeding, is voldoende voor hem. 
Met de jbm moet je een beetje “spelen” heb ik ervaren. Probeer het uit en dan weet je op een gegeven moment wat de juiste verhouding is. Heb het ook een keer te dik gemaakt, waardoor hij er ook weer last van had, want toen kon hij niets op boeren. 1x proberen en je weet of het werkt. 
Hopelijk heb je hier iets aan? 

Groetjes lis 

Beste Evelinatje,

heel zielig dag ze zoveel spuugt, het lijkt me dat se niet goed reageert op die jbm. Ik heb zelf nooit jbm gebruikt maar Hero nutrasense comfort dit is al wat dikker en moest ook een M speen gebruiken van difrax , en dat hielp tegen de krampjes en de poep. mijn zoon spuugde eigenlijk nooit. Wellicht heeft ze een koemelk allergie. In ieder geval veel sterkte en hoop dat je er snel achterkomt wat dwars zit en wat wel goed helpt

Het is misschien niet helemaal duidelijk in mijn bericht, ze heeft koemelkalergie en daarbij reflux. Daardoor spuugt ze wanneer de melk te dun is en te weinig JBM in zit
met Ah of kruidvat JBM wist ik dat ik een volle maatschep moest gebruiken en dan was er niets aan de hand ( oo scheten en groene poep na)
Maar bij de pure JBM lukt het me niet goed de middenweg te vinden tussen te dun of te dik.

Hier een meisje gehad met verborgen reflux. 
Kreeg als tip jbm... dua heb dat door haar voeding gedaan. Met als gevolg.... 3x nachtelijke bezoeken aan de spoedpost omdat ons meisje erin stikte. Dus puur jbm zou ik zeker niet adviseren. Ik zou zoeken naar een andere voeding. Het consultatieburo had alleen voor mij de tip jbm.... mijn huisarts kon mij hier beter in adviseren. Veel sterkte met je kleintje

Dat klinkt niet goed! Je bent nu de tweede waarvan ik zoiets hoor. Hoe merk je dat ze erin stikken vraag ik me af?
met Ah en kruidvat merk leek alles goed te gaan. Ze kon makkelijk en snel gaan slapen en zonder is het minstens een anderhalf uur lang spugen. Maar ik weet nu met de pure JBM niet of ze spuugt omdat er teveel of juist te weinig in zit. 
Als ik jou zo hoor heb ik de neiging toch maar weer die van kruidvat te halen

Ik kwam er gelukkig steeds achter dat het gebeurde als ik haar snachts uit bed haalde en de luier ging verschonen. Ik heb haar 3 x zo meegemaakt en wat was ik bang zeg..... gelukkig levensreddendhandelen via mijn werk gehad dus ik wist wat ik moest doen. Ze moest spugen maar doordat het te dik was kon het er niet uit en bleef het halverwege in haar keel hangen. Daarna lang bij ons geslapen. 

Terug
Bovenaan