Je baas vertellen dat je zwanger bent

Wanneer doe jij dat?

Ik dus vandaag met ruim 11 weken. Niemand wist het tot nu toe op mijn werk, maar na vorige week leek het me beter dat iemand ervan op de hoogte was. De rest weet het nog niet. Dat is wat raar eigenlijk, maar ik heb alleen jonge mannelijke collega's, merendeel vrijgezel, waarmee ik niet echt gemakkelijk over zwanger zijn praat. Verder hele aardige collega's hoor!

De mijne begon over wijzigende openingstijden en zijn moeilijkheden qua personeel...vond het een mooie open deur, en dat was net voor de 8 weken. M'n directe collega waar ik elke dag mee samenwerk merkte het al heel snel vanwege het vele plassen :)

Ja ik kom van t juli forum, maar ik zit er ook een beetje mee. Ik ga t denk k vertellen net voor kerst en dan ben ik gelijk 2 wkjes vrij. Drop the bom and off we go ;)

Mijn chef en directe collega's weten al eventjes dat ik zwanger ben. Vanwege de zwangerschap kan ik mijn "normale"werk niet doen. Vanaf deze week ga ik vervangend werk doen, waar ik eigenlijk nog niet zoveel zin in heb maar tja het is niet anders he.

Hoi 2de guppy,

Ik ben toch nieuwsgierig naar wat voor werk jij doet.

Hier alles goed. Sinds het weekend zelfs geen bruin bloedverlies meer gehad! Dan denk ik toch stiekem een beetje dat die kleine uk daar binnen het onder controle heeft. Hopelijk heb ik daar gelijk in, Vandaag wel weer dinsdag, precies een week geleden, dus vind het toch stiekem spannend. Lekker bijgelovig van me. ;-)
Mijn vk is echt super nuchter. Die zegt als het misgaat, gaat het mis. Ik mag wel vaker op controle, als ik dat wil, maar er werd meteen bij gezegd dat het niks voorkomt en dat ze niks kunnen doen dan checken of het goed gaat en dat is met 11 weken zelfs niet goed mogelijk, omdat het hartje zo lastig te vinden is. Ik heb het dus vooralsnog maar afgeslagen. Misschien dat ik met 16 weken nog een echo mag, maar dan moet ik daar zelf om vragen. Ofwel wachten tot januari. Als ik echter opnieuw bloed zou verliezen, mocht ik natuurlijk gelijk weer bellen en kreeg ik weer een echo. Ik hoop niet dat het overkomt alsof mijn vk onverschillig is of mij op een subtiele wijze de deur heeft gewezen. Ik weet namelijk zeker dat ik welkom was.

Trouwens, hoe reageerde jouw baas op het blijde nieuws? De mijne had het duidelijk niet aan zien komen. Maja, niemand geloof ik. Misschien is dat omdat het nr drie is? Of onze kinderen relatief snel op elkaar zullen volgen? Verder was ie heel blij voor me.

Ik had eerst een interimmer en dat vond ik een eikel, dus ik heb gewacht tot mijn eigen leidinggevende terugkwam van haar zwangerschapsverlof. En zij reageerde heel enthousiast. Verder heb ik het een paar collega's verteld, maar het leeuwendeel ga ik het de 20e vertellen en dan ben ik daarna ook met vakantie.

Ik werk in de thuiszorg en heb het al met 5 weken verteld aan mijn baas.
En mocht niet meer zwaar tillen en beuren en hoefde geen mensen te helpen die chemo's hebben gehad. Dus werkzaamheden zijn behoorlijk aangepast.
Mijn wijkcollega's kregen het met 3 maanden te horen, maar ze hadden het al wel door.
Ik vond het zelf prettig dat ze op hoogte waren en ze toonden/tonen nu meer begrip voor de situatie.

Terug
Bovenaan