Je baby in het ziekenhuis

Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ik ben mama van Steyn (geb. 25-12-06) en Elyne (geb. 23-11-09) Zojuist heb ik wat berichten van jullie gelezen over onzekerheid tijdens de zwangerschaps-echo's en wil ik graag met jullie delen wat ons is overkomen. Elyne bleek na een spoedige bevalling en een zeer goeie apgarscore in blakende gezondheid te verkeren. Echter na drie dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen, werd ze bij mij op de kamer weggereden in haar bedje naar de kinderafdeling waar ze moest worden opgenomen omdat ze niet goed kon drinken en alles wat ze al dronk kwam er met golven uit. Toen wij haar daar gingen bezoeken lag ze aan het infuus en aan de zuurstof. Ze kwamen er maar niet achter waarom ze aan de zuurstof moest blijven. Wel bleek dat ze een infectie had en dat werd behandeld met antibiotica. Na 8 dagen moest ik naar huis omdat er niet meer wordt vergoed via de zorgverzekering en werden we thuis de eerste nacht gebeld dat ze overgeplaatst moest worden naar 't Sophia kinderziekenhuis omdat ze in ademnood verkeerde. Eenmaal daar is de bal gaan rollen en mankeerde ze vanalles, ze heeft ruim 11 weken op de IC gelegen met allerlei toeters en bellen. Tijdens mijn zwangerschap en echo's heeft niemand iets gezien. Nu zijn we dus ruim 4 maanden verder en ze ligt er nog steeds. Ze heeft al veel overwonnen, is gelukkig van de beademing af maar nu moet ze nog een darmoperatie ondergaan. Alleen komt de ene infectie na de andere opdraven en nu dus weer. Nu heeft ze weer een bacterie in haar bloed. Onze roze wolk is dus vrij snel veranderd in een donkergrijze. Wij leven nu van dag tot dag en rijden elke dag op en neer. In de toekomst kijken kunnen we niet. We weten niet wat ons te wachten staat.

Ik ben daarom erg benieuwd of jullie ook iets dergelijks meegemaakt hebben en hoe jullie hier mee omgaan en zeker ook als je meerdere kinderen hebt.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Groetjes,
Mirelle

hallo mirelle,

ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar wil je in ieder geval nog heel veel sterkte wensen de komende tijd. Dat het met elyne maar snel beter mag gaan!!!

liefs, leentje

hallo mirelle,

ik heb niet hetzelfde meegemaakt, maar wil je in ieder geval nog heel veel sterkte wensen de komende tijd. Dat het met elyne maar snel beter mag gaan!!!

liefs, leentje

Mirelle,

Ik ben zelf bevallen in okt 2009. Maar ik las net jouw verhaal en dat greep me enorm aan!
Ik wil jullie enorm veel sterkte toewensen in de tijden!! Ik hoop dat alles goed komt en jullie je kindje snel thuis hebben in haar eigen bedje!!!
Hopelijk lees je dit nog een keer!

Veel sterkte en kracht toegewenst!

Groeten, Ingrid , moeder van Nienke 15 okt 2009.

Hallo Allemaal....

Dank je wel voor jullie lieve berichtjes.
Elyne is sinds mei eindelijk thuis en tot op heden doet ze het erg goed! We zijn onwijs trots op haar, ze heeft alleen nog te kampen met benauwdheid, maar daar krijgt ze momenteel pufjes voor.

Groetjes,
Mirelle

hoi mirelle,

wat fijn dat het zo goed gaat!!!! leuk dat je nog even laat weten hoe het nu gaat..
ik wens jullie het allerbeste toe met z'n allen,

liefs, leentje

Terug
Bovenaan