Je baby voelen

Heel laat,  bij 20 weken echo had ik haar sowieso nog niet gevoeld. Denk dat het begon bij 25 weken en dan echt heel enkel eens. Had placenta voorliggend en voelde haar heel soms. Aan het eind ging ik elke dag 2 glazen koud water drinken en op linkerzij liggen om te voelen als ze nog leefde haha. 

Dit is mijn 3e zwangerschap. Mijn eerste en tweede voelde ik rond 19/20 weken.

Deze derde keer voelde ik rond 15 weken al heel licht iets, maar 100% zeker weten doe ik het niet. Ik voelde het toen nog niet dagelijks en vond her ook lastig bepalen wanneer het gewoon een rammelende darm was of de baby. Nu ben ik 22 weken en voel ik wel dagelijks plopjes (vanaf 20/21 weken was het duidelijk de babyen voelde ik het dagelijks), maar m'n man kan het aan de buitenkant nog niet voelen.

Bij de 1e vanaf 17 weken heel af en toe en vanaf 18/19 weken echt goed. Bij de 2e vanaf 13 weken! Is echt suuuuper vroeg, maar ik wist zeker dat het gekriebel wat ik voelde de baby was. Vanaf toen werd het steeds sterker en vaker en vanaf 16 weken echt al de hele dag door en best harde schoppen. Houd mijn hart vast voor dit actieve, sterke kind, haha. Maar zo vroeg en zo duidelijk is eigenlijk echt niet normaal... Voor mij fijn natuurlijk, maar niet onzeker worden als je dat niet voelt. Bij de meeste vrouwen komt het rond de 20 weken. 

Heel laat. Beiden zwangerschappen vanaf een week of 25 ofzo. De placenta lag ook 2x aan de voorkant. Heb ook nog vaak naar de VK moeten bellen omdat ik ze weer een dag of wat niet voelde. Altijd vals alarm gelukkig.

Terug
Bovenaan