Je buik na de bevalling

Ja meiden, ik weet eerst met die kleine er nog uit....maar ik vraag me toch af hoe ik straks weet een beetje 'normale' buik krijg. Als ik nu naar mijn buik kijk ben ik toch wel bang dat die nooit meer plat gaat worden.

Een mommy make over is wel erg drastisch, maar heeft er iemand ervaring met sluitbanden, de belly button of dergelijke producten.

Ik snap dat het allemaal tijd nodig heeft hoor ! Maar je mag de natuur toch een handje helpen ...:)

Ik heb nooit hulppoducten gebruikt om weer in shape te komen. De eerste weken na de bevalling blubbert je buikje een beetje, daarna trekt het wel weer bij (is mijn ervaring, maar er zijn vast mensen die daar heel anders over denken...) Het ligt ook aan hoe sterk je buikspieren waren voor de bevalling, als je die weer een beetje gaat trainen na de bevalling helpt het allicht en wat voor mij wonderen deed: borstvoeding geven. Ik heb 2 kinderen op de wereld gezet en pas zonder moeite nog steeds in m'n oude kledingmaat. (al zijn dat volgens mijn vriendinnen goede genen, want bij sommigen moet er hard aan gewerkt worden ;-)
Geef jezelf iig even tijd (een maand of 3 na de bevalling) voor je je gaat afvargen of het ooit nog weer goed gaat komen, ha, ha!

Ik heb hier een keer een topic gehad over de sluitband/sluitlaken.
Het is geen wonder middel maar het helpt je spieren weer goed naar elkaar toe te groeien.
En het geeft meer stevigheid gelijk na de bevalling.
Als je de topic hebt gevonden staat er nog een info stukje over de band.
Pas heb ik het er met mn vk erover gehad, en ze was het wel met me eens om zón ding te kopen.

Terug
Bovenaan