Je eigen kind negeren schadelijk??

<p>Hallo dames,</p><p>Ik zit met het volgende. Ongeveer 2 maanden geleden zijn wij overgestapt van gastouder naar kinderdagverblijf met onze dochter van 1,5 jaar oud. Ik werk op hetzelfde kinderdagverblijf maar op een andere groep. Dus ik zie haar gedurende de dag niet alleen met buitenspelen omdat de groepen dat gezamelijk op dezelfde tijd doen. Zodra mijn dochter mij ziet wil ze door mij opgetild worden de hele tijd. Ik geef er 1x aan toe. Knuffel met haar en zet haar weer neer. Vervolgens leg ik uit dat ze nu weer moet gaan spelen. Maar ze blijft haar armen naar mij uitstrekken en mijn aandacht te vragen. Mijn werk vind het wenselijk dat ik haar niet de hele tijd optil. Maar haar negeren gaat zo tegen mijn gevoel in. Ook omdat ze uiteindelijk om de grond gaat zitten huilen omdat ik haar negeer. Is dit schadelijk voor mijn kind? Wat moet ik hiermee?? Vind het zo moeilijk..m</p>
 
Dat kan schadelijk zijn voor later hechting probleem kan het worden ligt aan kind ieder kind is anders waarom heb je der op zelfde kinder op vang?
 
Ik werk ook op een kinderdagverblijf en nam mijn dochter ook altijd mee. Ze zat eerst wel bij mij op de groep (babygroep). Vanaf 1.5 jaar ging ze naar de dreumesgroep. Dan zag ik haar idd nog wel met buitenspelen en op bed leggen, de bedjes zijn bij ons op de babygroep.
Ze is nu ruim 2 jaar en ik heb nog een dochter erbij van 3 maanden. In mijn verlof hebben we besloten om de kinderen naar een gastouder te brengen en niet meer mee te nemen naar het kinderdagverblijf. Ook al zat ze niet bij mij op de groep, ik was toch continue in mijn hoofd met haar bezig en keek altijd stiekem of het wel goed ging. En als ze me zag, was het ook altijd drama. Ze hing steeds aan mijn been. Logisch ook, voor haar ben ik mama en ze snapt er niks van dat ik nog voor 12 anderen moet zorgen.
Ik probeerde haar ook zo min mogelijk aandacht te geven en niet steeds op te tillen, maar het was gewoon geen doen. 
Nu ze naar de gastouder gaat, gaat dat stukken beter. Ik werk veel relaxter zonder haar erbij en ik kan het nu gewoon loslaten. Aan het einde van de dag heeft zij het leuk gehad bij de gastouder en ik heb het leuk gehad op mijn werk en dan zijn we allebei blij.
Achteraf had ik haar nooit mee moeten nemen naar het kinderdagverblijf, maarja het klinkt natuurlijk ideaal en is makkelijk. Maar het is beter voor je kind als je er niet bent. Ze snappen het gewoon niet.
Mag ik vragen waarom je overgestapt bent van gastouder naar je eigen kinderdagverblijf?
Ik zou adviseren om toch op zoek te gasn naar andere opvang. Voor jezelf en je kindje meer rust. Ik voelde me ook altijd schuldig tegenover collega's dat ik weer met mn eigen kind op schoot zat, want dat stoorde ze ook wel eens natuurlijk. Nu ben ik een betere moeder en een betere collega!
 
Mag ik vragen waarom je haar meeneemt naar je eigen vestiging? Ik werk ook in de kinderopvang, maar je eigen kindje meenemen wordt bij ons echt niet gedaan. Ik zou het zelf om de redenen die jij noemt ook niet willen. Je kunt zelf je werk beter doen en je kindje kan zich beter ontwikkelen als je het gescheiden houdt.
 
Terug
Bovenaan