Hoi A,
Ik kan me je gevoel voorstellen en het is gewoon zo dat je het allebei heel verschillend en toch ook weer hetzelfde beleeft. Het is een superspannende onzekere tijd en je weet niet wat je te wachten staat.
Mijn man en ik zijn (ook) geneigd om elkaar te ontzien en niet altijd ons verdriet en onze onzekerheid te delen. Terwijl het meestal wel heel goed is. De ene keer gaat het gewoon beter en praat je er makkelijker over dan de andere keer.
Vlak de invloed van de hormonen ook niet uit, haha ik herken mezelf soms niet eens terug, laat staan dat hij me dan altijd goed begrijpt....
Ik heb een tijd lang gemaild met een mannelijke collega, die ook met zijn vrouw in de mmm zat. We kenden elkaar vtv helemaal niet en het was eigenlijk heel toevallig dat we elkaar troffen en dat we het van elkaar te weten kwamen. Ik moet zeggen dat ik veel aan die mailtjes gehad heb, omdat we emotioneel niks met elkaar hadden en elkaar verder eigenlijk nooit zagen praatte het op de een of andere manier heel fijn. We hoefden geen rekening te houden met elkaars gevoelens.
Door hem kon ik me beter inleven in mijn eigen man en hij in zijn vrouw. En de herkenning, zoals we die hier ook delen met elkaar, vond ik erg fijn. Het klinkt misschien raar, maar ik vond het erg fijn, voor zolang als het duurde.
Nu geen contact meer, heel af en toe eens, omdat het op een gegeven moment toch niet helemaal goed meer voelde naar onze partners toe, zij vonden het beide niet prettig en dat was niet de bedoeling.
Het is belangrijk dat je elkaar niet kwijtraakt, maar het is natuurlijk wel zo dat niet iedereen makkelijk en veel praat over zijn of haar gevoelens.
Ik ben er van overtuigd dat mijn relatie goed is, maar wij raken elkaar soms echt wel eens een beetje kwijt. Op het moment dat je dat beseft en benoemt vinden wij elkaar altijd wel weer terug..... soms kost het een ruzie of een verdrietige avond...
Doe wat het beste voelt voor jou, zoek samen afleiding en ga bewust leuke dingen doen.
Sterkte meid, maar pieker niet teveel hoor!
Mickey