Je mag na 10 wkn zwangerschap toch stoppen met foliumzuur?

Ik las op een site over voeding tijdens de zwangerschap, dat je foliumzuur moet gebruiken. Er stond daar alleen niet bij tot wanneer dan. Terwijl op mijn bijsluiter van het foliumzuur stond dat ik het tot en met 10 weken zwangerschap moest blijven gebruiken. Dat heb ik ook gedaan, ben tot en met 11 weken aan het slikken geweest.

Daarna mag je toch gewoon stoppen??? Op die site leek het net alsof je het de hele zwangerschap moet blijven gebruiken,
Ik ben nu 15 weken en 4 dagen zwanger,

Liefs Muizeke

Je mag na 10wk stoppen, maar je mag ook gewoon door blijven slikken.
Ik slik mn hele zwangerschap al vitamiene pillen voor zwangeren (gewoon voor de zekerheid) en hier zit standaart foliumzuur in.

Liefs Nika (29w5)

Hoi hoi,

ik ben ook gestopt met foliumzuur, na 10,5 week.
Er staat inderdaad op de verpakking tien weken (vanaf 1e dag van laatste menstruatie gerekend)  Daarna is het volgens mij niet meer nodig omdat  het kindje vanaf dan al nagenoeg gevormd is en de belangrijkste zaken zijn aangelegd.

Groetjes, Emmy

foliumzuur wordt vooral geadviseerd ivm verlagen van het risico op open ruggetje.
Het zenuwstelsel etc  is met 10 weken al af (wat ongelooflijk snel eigenlijk he.... elke keer als ik dat soort dingen/hoor lees verwonder ik me er weer over... in 10 weken al grotendeels af en nog veeeeel groeien... in 40 weken een compleet nieuw mens)

Zelf slikte ik beide zw.schappen ook zo'n compleet multivitamine gebeuren voor zwangeren en daar zit idd ook foliumzuur in... dus kreeg het de hele zw.schap binnen. Geen probleem, houdt er niks aan over, maar voor de ontwikkeling van het kindje hoeft het daarna niet meer.

Hoi Muizeke,

Je mag idd stoppen met Foliumzuur na de 10 wkn maar het kan natuurlijk geen kwaad als je het door blijft slikken.
Ik had voordat ik zwanger was al een heeeeeeeeele grote spiegel opgebouwd (na 2,5 jaar zwanger) en toen ik de 1ste echo kreeg met 7 wk ben ik over gestapt naar Multi vitamine voor zwangere vrouwen. Daar zit ook de goede hoeveelheid Foliumzuur in.
Ik slik ze nu nog steeds en ben 34.1 wkn. Gewoon voor de zekerheid, vind het wel een fijn idee dat als ik iets te kort kom dat het op deze maier toch aangevuld wordt.

Kruimel

Oke gelukkig, ik geloof de bijsluiter ook wel maar om alles uit te sluiten, ik wil perse niet zelf de oorzaak zijn van het ontbreken van wat dan ook voor mn kleine ukje! (door de hormonen ben ik veel sneller aan t twijfelen hihi)

x Muizeke

Terug
Bovenaan