je relatie...

A

Anoniem

Guest
nou dames,ik ben wel benieuwd..hoe is jullie relatie vanaf dat er een kindje is..of meerdere kinderen natuurlijk.
Reden waarom ik benieuwd ben...omdat ik het idee heb dat  mijn man  en ikke elkaar soms helemaal uit het oog verliezen en of dat herkenbaar is.
We zien elkaar eigenlijk vaak genoeg als we erover nadenken maar we zijn maar druk en we doen ons eigen ding..Mila slokt op het moment ook veel tijd op.
Toen ze nog een klein babytje was,was het wel anders als nu.
Ik mis hem soms gewoon., en we willen graag dat hier verandering in komt.
Zucht waarom komt dat huishouden ook altijd terug ..maar ja dat is het ook niet alleen.
Vandaag liep ik even helemaal over,mischien ook omdat de bevalling bijna een jaar geleden is..(?)
Mischien weten jullie het geheim van een goede relatie haha
Nou ben het weer even kwijt pffffff
Bah morgen weer een vergadering na werktijd,weer de  hele dag zonder mijn twee liefdes(blijf ik ook moeite mee hebben)
groetjes piewie,mama van Mila 16-9-06

Onze relatie is na de geboorte nog intenser geworden..
De relatie was al super goed voor die tijd, maar Kay heeft ons leven op alle vlakke verrijkt. Natuurlijk neemt een kindje veel tijd in beslag, maar het is de kunst om er creatief mee om te gaan.

Mijn vriend is dan ook  een  "wereldpapa"!! Als ik later thuis kom staat het eten op tafel, doet stofzuigen zonder dat ik het vraag, doet de boodschappen, doet zijn eigen was incl strijk én verzorgt Kay op en top. De dag dat hij thuis is doet hij ook gewoon kay in badje en gaat met hem shoppen of naar de speeltuin. Hij is enorm betrokken met alles en is ook van mening dat we samen voor een kindje hebben gekozen en daarom ook samen de zorg moeten delen.

Als Kay naar bed gaat om 19:00 uur dan is de avond van ons. We schuiven de bank lekker voor de tv en huren bv een dvdtje. Ook als we naar bed gaan liggen we nog zeker een uur te "beppen" met elkaar..

We doen zo ook veel dingen met z'n drietjes. Lekker dagje strand of gewoon de stad in om even in het zonnetje op het terras te zitten met een heerlijk drankje.. gewoon genieten van het leven..

De momenten dat we écht voor ons beide hebben zijn er niet zoveel op de avonden na. Dit omdat onze familie te ver weg woont om ze even te laten opppassen en we ook niet steeds vrienden willen "lastig vallen"  Maar bv in onze vakantie is Kay toch een enkele keer naar het KDV gegaan zodat we lekker samen een dagje weg konden gaan. Maar ook als we naar onze ouders gaan blijft kay wel eens bij opa en oma en gaan we even met z'n tweetjes weg. Maaaar... Meestal na een tijdje missen we ons mannetje toch wel heel erg. het voelt dan zo incompleet..

Hoe dan ook is mijn vriend tov mij niet echt veranderd. Hij laat nog altijd weten veel van me te houden, Zegt nog altijd dat hij me mooi vind, krijg complimentjes en laat me bijzonder voelen. Er gaat geen dag voorbij of we zeggen tegen elkaar hoe gelukkig we met ons manneke zijn. Omdat we beide ook de andere kant van "de relatie" hebben gekend (vorige relaties)  kunnen we beide enorm van de kleine dingen en van elkaar genieten..

Een ding is zeker;

Een goede relatie is niet iets vanzelfsprekens.. Je moet er altijd aan blijven werken!!

maw; vaak als iets goed gaat dan wordt het als iets normaals beschouwd, en op den duur bloed het dood.. Blijf elkaar verrassen en je zult zien dat het "leuk" blijft. het is net als een batterij, als je die niet op tijd oplaad dan doet hij het op den duur niet meer..

Tsja,.. en dat huishouden?!! Als ik er geen zin in heb doe ik het niet!! Soms vind ik andere dingen zoveel belangrijker. Poetsen kan altijd, sommige dingen niet..

Succes.. en sorry voor mijn lang verhaal...

Esmé mv kay

Zo'n kleintje erbij is best een verandering, ook voor je relatie. Je moet even weer een nieuw ritme vinden met het gezin. Ik heb het idee dat we hier weer een aardig ritme te pakken hebben. Ik probeer prioriteiten te stellen en  aandacht voor Thom en mijn man staan met stip bovenaan. Het huishouden of andere dingen waarvan ik eigenlijk vind dat ze gedaan zouden moeten worden beperk ik soms tot het hoognodige. Ik geef toe ik vergeet ook wel eens wat echt belangrijk is en dan ben ik blij dat mijn man er is om mij als het ware terug te fluiten, haha. Nu Thom al een tijdje goed slaapt en vroeg op de avond zijn bed in gaat, is het makkelijker geworden om tijd voor elkaar te vinden. Slaapgebrek is iets waar ik niet goed tegen kan en dat is dan ook niet goed voor de relatie. Ik voel dan ook erg voor de dames hier die daar mee te kampen hebben. Met Esme ben ik het eens dat je aan een relatie moet werken. Het klinkt een beetje stoffig maar er zit wel wat in: liefde is een werkwoord. Je moet je best doen om tijd voor elkaar te maken. Voor ons werkt het, ik ben blij met onze relatie en geniet van de tijd die we samen en met Thom hebben.
Groetjes mv Thom

He Piewie,

En hier heb ik eigenlijk niks aan toe te voegen, alleen dat het écht waar is! Maak werk van elkaar en zorg ervoor dat je niet alleen maar papa/mama bent. Je kind gaat op een dag zijn eigen leven leven, en dan moet je het ook weer samen doen. En voordat ze er was, waren jullie ook al samen....

Je weet het wel, maar zo af en toe moet je even de drempel over! Van Esmé krijg je in ieder geval tips genoeg hierboven.

Groetjes
Susan mv Gijs en Sophie

He Nathalie

Wij zitten natuurlijk al 7 jaar in het ritme van kinderen hebben in je relatie.
Er zijn tijden dat het gaat als een trein en tijden dat je van vermoeidheid elkaar vergeet.
Wij hebben de avonden ook voor ons zelf. Rond 8 uur ligt alles plat.
We hebben ieder een avond voor een hobby. Hij zwemt, ik zing.
De rest van de avonden houden we rekening met onze afspraken.
We proberen in ieder geval twee avonden doordeweeks samen thuis te zijn.
Ook wij gaan dan simpel weg lekker bank hangen voor de tv of met een boek.
We kletsen dan of zitten gewoon simpel weg te luieren samen.

In bed bespreken we vaak de serieuze zaken.
Dingen die we tegen komen in de opvoeding die we soms moeilijk vinden.
Persoonlijke dingen, waar loop je tegen aan.... ook vertellen we wat we moeilijk vinden.Op een of andere manier praat dat lekker. Je ligt ontspannen tegen elkaar aan en staat dan goed open voor elkaar. Dit is soms een week niet en soms is het middernacht en liggen we nog te praten.

de weekenden zijn bij ons wisselend.
Ik werk om het weekend en dat staat papa er alleen voor met de drie jongens.
Dat is vaak heel hard werken voor hem, maar hij doet het goed.
Hij is ook wel het type man wat gewoon mee helpt in het huishouden zonder dat ik dat hoef te vragen. Hij gaat rustig een uurtje voetballen met de mannen en bakt lekkere pannenkoeken. Maar vindt het soms ook heel vermoeiend en is blij als ik thuis kom. HIj is ook maar een mens.

Mijn huis is niet spik en span.
De was wordt gedaan, de boodschappen en alles is meestal opgeruimd.
Maar   het is niet altijd helemaal schoon als ik zou willen.
Dat heb ik na het krijgen van mijn gezinnetje al heel snel geleerd.

De kinderen en mijn man en plezier hebben met elkaar gaan voor de schoonmaak.
Zorg dat je elke dag opruimt en  stofzuigt en je was bijhoudt.
Voor de rest kijk je waar je tijd voor hebt. Dat doe je dan.
Maar maak je zelf niet gek met het huishouden, daar heb je soms simpelweg de tijd niet voor.
En zoals Esmee ook al aangeeft...een dagje naar het strand, bos of dierentuin is veel leuker en ook veeeeeeeeeeel belangrijker dan een afgestoft kastje...

Wij zijn gisteren naar de dierentuin in Amersfoort geweest.
Het is hier nu een troep...pech...wij hadden een hele leuke gezinsdag.
ik heb 3 kleine blije mannetjes gezien en 1 grote blije man gezien!
Daar kan geen stofdoek tegen op.

Succes....en probeer lekker te genieten.
Pascal

tsja.. dat blijft lastig he.

ik moet eerlijk zeggen dat er bij ons nogal wat verandert is sinds ons meisje geboren is (ook bijna een jaar geleden)!
en niet alles is positief, vind ik.

zo zijn er momenten geweest (met name toen Lieve nog maar een paar weken oud was) dat ik me afvroeg of dit het wel is?? we leefden echt langs elkaar heen..

maar er zijn dan ook heel veel veranderingen geweest in korte tijd; zo zijn we verhuisd, heb ik een andere baan gekregen (wat voor opvang nogal wat inhield). zo past mijn vriend 1 dag in de week op onze dochter. tevens is dat zijn thuiswerkdag. en dat is lastig, want ik verwacht teveel van hem op zo'n dag. zo gaat hij zelden naar buiten met d'r of wat dan ook. maarja hij zegt dan (terecht) dat het eigenlijk gewoon een werkdag voor hem is, en dat hij dus eigenlijk geen tijd heeft om echt uitstapjes te doen (of een wasje te draaien, of boodschappen te doen..)

afijn, zo langzaam aan komen we ook wel in een ritme, en ik merk dat vriendlief het alleen maar leuker begint te vinden.
ook hebben we sinds kort de luxe van een werkster, die 1 dag in de week komt poetsen. en dat scheelt een hoop, gelukkig. hoeven we ons daar niet druk over te maken!

ik ben het wel eens met Esmee, dat je altijd aan je relatie moet blijven werken. maar af en toe heb ik zelfs daar geen puf meer voor en ben ik blij als ik de boodschappen en was etc. gedaan heb gekregen. dan verlang ik alleen nog maar naar een rustig avondje tv kijken.. zucht.

maar piewie: dat gevoel wat jij aangeeft in je berichtje, dat herken ik wel. en gelukkig begint het hier steeds beter te gaan, naarmate Lieve ouder wordt en we allemaal wat meer aan de situatie gewend zijn!

succes ermee!

Mo22

Er zijn 2 dingen veranderd in onze relatie:

we zijn vaker moe en gaan dus vaker slapen ipv leuke dingen doen samen
Edwin zorgt supergoed voor Ivar maar als we allebei thuis zijn wil hij het af en toe wel eens te vaak aan mij overlaten. Of ik vraag hem wat te doen en dat doet hij dan ook, of ik wacht af en uiteindelijk doet hij gewoon wat ik zou hebben gedaan, alleen dan een half uurtje later ofzo, no problem!

Groetjes Jenneke

onze relatie is in zekere zin wel veranderd maar wel in de
goede zin  
de grootste verandering was al tijdens de zwangerschap  
en bevalling en uiteindelijk de crematie van de tweeling
door dat wij toen en nu nog veel praten met elkaar en de tijd
voor elkaar namen heeft er voor gezorgd dat we samen veel
sterker staan  ooit
wat het huishouden betreft  ik heb er  door de week  s'avonds tijd
genoeg voor want manlief   internationaal chauffeur maar ook
ik heb altijd geen zin  ik zorg  dat de was gedaan wordt en de vaat  
elke dag stofzuigen en de badkamer en toilet wordt 1 keer in de week