Je vriend/familie vertellen

A

Anoniem

Guest
Goedendag,

Ik was even benieuwd naar hoe jullie bijv. je vriend/man dat je zwanger bent als je alleen de test hebt gedaan.
En hoe vertel je het leuke nieuws aan je (schoon)ouders?
Mijn vriend gaat optijd naar zijn werk dus ik doe de test over een week ongeveer alleen.
En wou graag een speen kopen met lieve papa ofzo erop, maar ben al bij de winkel geweest maar kan niks vinden iemand anders nog een leuk idee ofzo?

Liefs babygirl.

Hey babygirl...

ben even nieuwsgierig hoor, weet je nu al dat je zwanger bent, of ga je er vanuit?
Omdat er staat dat je over een week alleen gaat testen en omdat je al naar de winkel was geweest, maar hoe weet je of het zover gaat komen?

Liefs Joepie
(ronde 13, 1e kindje)

ik heb de ene keer een test gedaan met me man erbij en de test toen ik echt zwanger was heb ik hem opgebeld, en aan de beide ouders hebben we de echo laten zien.

spannend voor je meis, ik hoop voor je dat het raak is

groetjes linda

hoi!
toevallig heb ik gister mijn vriend verblijd met het goeie nieuws van onze zwangerschap
en ik heb hem een "spel" gegeven waarin je dus eerst het spelletje moet openen voordat hij de "message in the bottle" kon bereiken. De zwangerschapstest in de lege fles. Wa leuk, hij heeft er toch wel tien minuten over gedaan! Spannend voor mij...
succes metje ideeen:)
groet

Hallo,

@Joepie ik weet het natuurlijk niet zeker dat het raak is, heb het verkeerd neergezet dan. Sorry.
Maar  ik bedoelde meer als  ik niet ongi wordt waarneer het zou moeten en zie net dat ik iets verkeerd heb neer gezet heb pas de 24ste mijn nod was  in de  war met de datum.
Maar me vraag was meer bedoeld om te delen met andere hoe andere het vertelt hebben,  

Dus bij deze de vraag anders: hoe heb je het vertelt of hoe ben je van plan het te vertellen tegen je vriend/man en (schoon)ouders?

Liefs babyirl.

Hoi Babygirl,

Ik heb de test gewoon samen met mijn vriend gedaan, waarom doe jij dat niet ook? De tests die ik heb kan je op ieder moment van de dag gebruiken.
Ik zou het in ieder geval niet aankunnen in mijn eentje, ben blij dat we het samen gedeeld hebben!

Onze ouders en broer/zus gaan we het vertellen met een rompertje met tekst. Mijn opa & oma zijn super-cool, mijn tantje is LIEF en mijn oom is STOER.
Ben benieuwd hoe ze gaan reageren. Mijn ouders wonen in het buitenland, dus die zullen het pakketje bij de post zien.. Spannend, ook omdat we niet precies weten op welke dag het bij hen bezorgd wordt!

Succes en sterkte tot de 24ste!
xx Floppie

Wij hebben de testen altijd samen gedaan! Mijn vriend wil er betrokken bij zijn. Zo heb ik het met alle 3 zwangerschappen gedaan.
Ik heb roze en blauwe sokjes gekocht om het op die manier onze ouders te gaan vertellen, maar voorlopig nog niet, ik ben nog maar net 7 weken zwanger. Na de 10 weken echo gaan we het waarschijnlijk vertellen.

Hoi babygirl,

Ik ga samen met mijn mannentje testen. Ik zou er zelfs vroeger mijn bed voor uit  gaan en hij zou dat voor mij doen. Wij vinden het erg leuk om de uitslag samen te krijgen.
Als het niet lukt dan hebben ze bij de prenatal die speentjes echtwel hoor. Je zou ook het boek van kluun kunnen kopen "help ik heb mijn vrouw zwanger gemaakt".
Wij hebben aan mijn schoonouders verteld dat we er mee bezig zijn. Zij wachten al zo lang om opa en oma te worden en zo kan ik er lekker over praten met hun. Als het raak is hebben wij iets leuks bedacht moet maar even kijken bij het kopje " hoe vertellen jullie het opa en oma". Die heb ik zelf gestart dus het staat bovenaan.
Vind je het niet jammer om alleen te testen? Loop je de hele dag met dat mooie nieuws en kun je het niet delen? Ja kan ook testen op een dag dat jullie allebei vrij dag al is wachten erg vervelend.
Wanneer is je NOD?

Succes en hoop dat je snel zwanger wordt.
Groetjes Stefanie

Terug
Bovenaan