Jeanne Sophie -> Jeaphie

A

Anoniem

Guest
Hoi!
Onze oma's heette Jeanne en Sophie. Wij zijn (nog steeds) erg gehecht aan deze dame's en willen graag ons kindje naar hun vernoemen (in de eerste instantie als tweede en derde naam). Toen kreeg ik de ingeving het te combineren...

Het wordt dan Jeaphie (uitgesproken als Jofie of Sjofie)... maar omdat ik die naam nog nergens ben tegengekomen (slecht 1 keer op google!) ben ik benieuwd hoe jullie erover denken.

Groetjes!

Cyn

soieso vind ik het idee achter de naam erg leuk: mooi als je deze dames die zoveel voor jullie betekenen op zo'n manier kunt eren...

Ik zou de naam alleen uitspreken als Sjafie: vind het zo een aparte en mooie naam!

Ik zou ervoor gaan!!!

Liefs Nika

Hoi Cyn,

Ik vind het idee achter de namen heel erg mooi. Ik denk dat de oma's zich zeer vereerd zullen voelen.

Maar ik vind de naam Jeaphie echt niet mooi.
Ik denk ook echt dat de naam problemen gaat geven met het uitspreken en het schrijven ervan.

Succes verder en je moet gewoon doen wat jullie mooi vinden hoor, het is jullie kind.

Kruimel ( 32 wkn )

Hi!
Thanks voor de input! Natuurlijk moeten we het ook wel zelf weten. Maar ik vind bijvoorbeeld Pip echt geen leuke naam, dat komt vooral omdat er vroeger op school een jongen die naam had, en die werd er zo vreselijk mee gepest. Daar wil ik voor uitkijken. Vandaar dat ik toch benieuwd ben naar de meningen van anderen.

Ik weet nog niet of ik de naam leuk vind. Ik vind het leuk omdat het niet veel voorkomt, het toch wel iets heeft enzo.  Dat het verwarring brengt vind ik ook niet zo'n probleem. Ik heet zelf Cynthia en dat is ook een naam die niemand goed weet te schrijven.

Nou ja, we hebben nog even, misschien wordt het wel niet eens een meisje! :)

X Cyn

Hoi Cyn,
Misschien een beetje brutaal, maar wat dacht je van SANNE (of Sahne, maar dan gewoon uitgesproken als Sanne). Gewoon een heel normale naam, maar toch een mixje van beide namen. Ik denk zelf ook dat een naam als jeaphie snel japie wordt o.i.d.
Maarrrr, als jullie het een hele leuke naam vinden dan moeten jullie het gewoon doen. Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak wat namen betreft,  lijkt mij een beetje lastig  
gr.Eveline

ik zou het uitspreken als Djaffie. Persoonlijk zou ik er ook een andere combi van maken.

Ik vind Jeanne Sophie toch als 2 namen mooier, eigenlijk vind ik Jeaphie een vreselijke naam (sorry....) Als je het leest dan zou je denken dat er sjaffie staat....

Eigenlijk vind ik geen enkele kombinatie van de  2 namen mooi, de namen zijn mooi zoals ze zijn. Sanne vind ik op zich wel mooi, maar dat is wel weer ver gezocht vind ik.

Groetjes Renata.

Terug
Bovenaan