Jeehhhn. Een goede echo met een hartje maar ....

Het kleintje lag niet gunstig en ze konden het daardoor niet opmeten. Er kwam even 8 weken te staan, de gynecaloog vroeg aan ons of dit klopte en dat klopt volgens onze berekening. Wie heeft dit weleens meegemaakt dat de kleine niet kon worden opgemeten, door de ligging? Ik moet over 2 wk terug komen en dan gaan ze weer meten.Voor de rest er is een hartje en van 8 wk kon kloppen alles klopte zover maar toch baal ik dat ze het niet konden meten. Het was even niet wat ik verwachte en de opmerking ik feliciteer je nog niet bij 25 procent van de vrouwen gaat het tussen week 8 en week 10 niet goed. Hielp totaal niet:( .

Even mijn verhaal met jullie delen.

Blij met het hartje!!!
 
Nou zeg! Wat is dat voor een opmerking! Sorry ik breek in, ben van het dec. forum!

Maar ze had je toch in iedergeval kunnen feliciteren, lekker positief ahum!

Geniet ervan je hebt een levend kindje in je buik en dat meten, komt helemaal goed de volgende keer!
 
Nou erg vreemde opmerking idd. Nog niet eerder zo meegemaakt of gehoord nee.
Nou geniet van het hartje en laat je niet teveel van de wijs brengen. Ik had ook echo met 8wk en hebben ze niks specifiek opgemeten. Wel de lengte, maar tegen mij werd gezegd dat de kleine langer moet zijn dan 2cm voordat ze termijn bepalen en echt iets opmeten. Bij dus ook over twee weken.
 
ben bvvan de september club. Het is inderdaad een rot opmerking en vind het ook niet echt geplaats van een gyn. Probeer het naast je neer te leggen jij zit gewoon bij die andere 75% waar het wel goed gaat. Het opmeten kan voor nu nog geen kwaad het echte termijn bepalen ze toch altijd pas tussen de 10e en 12e week. Kan wel begrijpen dat je het jammer vind maar je kan ook denken die kleine vond de gyn niet leuk en deed moeilijk haha!
 
Njaa wat is dat nou voor domme opmerking! Dat weet iedereen dat dat zo is maar dan hoeft dat toch niet zo gezegd te worden!
Meid ik zou me niet te druk maken jullie ukkie heeft een mooie hartslag en dat opmeten komt wel weer.

Liefs
 
Hoi,

Bij mij hebben ze wel opgemeten, maar daar werd ook meteen bij gezegd dat dat niet echt "serieus" genomen kon worden omdat de contouren van kruin en stuit nog niet heel duidelijk zijn en er daardoor al snel fout gemeten wordt.

Ik moet over 2 weken weer, ben dan als het goed is 10+3, maar dat moet dan dus uit de echo blijken ;-)

Vind het ook wel een rare opmerking hoor! Bij mij werd het juist andersom uitgelegd, dat dus de meeste zwangerschappen waarbij een kloppend hartje te zien is met deze termijn zich verder goed ontwikkelen!

Ik zou zeggen, focus je op de 75% ;-) Komt vast goed!
 
Hoi

Even de cijfers voor je op een rijtje ( komen uit de richtlijn van de NVOG)
Als bij een termijn er positieve hartactie is dan zijn de kansen als volgt

6 wk: kans dat het goed blijft gaan 78%
kans dat het mis gaat 22%
8 wk: kans dat het goed blijft gaan 98%
kans dat het mis gaat 2%
10 wk: kans dat het goed blijft gaan 99,4%
kans dat het mis gaat 0,6%

Soms zie je dat er wel hartactie is, maar dat deze heel traag is, veel te traag voor de duur van de zwangerschap, dan is de kans op een miskraam wel heel groot.
 
Terug
Bovenaan