Jeetje zeg!! Dat was schrikken!!

Hallo,

ik was daarstrax Dylano eten aant geven. Er zaten ook stukjes gepaneerde varkensfiletschnitsel in. Maar blijkbaar was 1 stukje te groot. Dylano kokhalst wel meer, omdat hij te gulzig is, of niet goed kauwt.
Maar deze x was het goed raak... Dylano stikte bijna!! Hij liep helemaal paars aan!!
Wij waren tuurlijk flink in paniek. Totdat hij begon te huilen en het stukje eruit kwam.
Het arme ventje was ook geschrokken omdat hij geen adem meer kon halen.
Het was verschrikkelijk om aan te zien, en ik heb eerst een uur moeten bijkomen.

Dit wou ik ff kwijt hoor... Pffff!!!

Groetjes een erg geschrokken Debby.

Sow dat is zeker schrikken!

Tip: mocht t nou vast blijven zitten, leg je kindje dan over je benen, hoofdje naar beneden en klop op zijn/haar ruggetje, beweeg je hand dan tijdens t kloppen  naar boven (de richting waar t vastzittende ding op moet: de mond)

Als dat nou niet werkt zou ik denk ik de heimlich doen op een subtiele aangepaste manier: kindje met de rug tegen je aan en je handen aanelkaar onder de ribbetjes ( tussen buik/borst)  en dan je handen schuin omhoog naar binnen trekken (voorzichtig, tere lichaampjes..)

Hopelijk hoeven we dit NOOIT toe te passen, mijn moeder heeft t vroeger eens bij mijn broer moeten doen toen hij stikte in een ijsblokje wat ie uit n glas gehaald had..

gelukkig is t goed afgelopen! Ik zou me helemaal t leplazurus schrikken, weet niet of ik dan zo alert kan handelen als ik t zo makkelijk opschrijf...

Evelien

He debby

Jeeheeetje dat is zeker schrikken zeg, gelukkig dat het allemaal weer goed is afgelopen. Dan sta je zeker een uur na die tijd nog te trillen als een rietje!!
Zo'n situatie hoop je echt nooit mee te maken, maar inderdaad wat Evelien beschreef is het beste als je kindje iets vast heeft zitten in de keel.

Ik hoop dat je de schrik wat te boven bent, want dat is ook niet goed voor je wondertje in je buik.

Gr Naomi

PS; Hoe voel je je op dit moment, gaat alles nog voorspoedig?
Wanneer mag je naar de vk?
Heb je het al kenbaar gemaakt aan je fam.?

XX

Hoi hoi,

ja, ik ben de schrik al te boven hoor.
En idd, de Heimlich greep is ook aangeraden door meerdere mensen, en als dat nou niet zou lukken, mag je je kindje een flinke klap op de billen geven (ja, het is zielig), maar dan komt wel het stukje eruit.
Maar ofdat je dat dan echt doet vraag ik mezelf af. Want je schrikt wel zooo erg, dat je in paniek raakt, wat overigens tuurlijk niet goed is. Want dan gebeuren er juist dingen die niet horen te gebeuren.

@Naomi: zoals je in mn andere berichtje had gelezen zijn we gestopt met roken, en dat valt toch wel vies tegen.
Voorderest voel ik mezelf toch best wel goed hoor.
Wel misselijk, maar niet overgeven  Vanmorgen erge buikpijn... waren mn darmen die raar deden  Ja, je merkt echt dat er vanalles aan de hand is in je lijf.

Groetjes Debby.

Hoi,

ik raak op zo'n moment niet in paniek, maar daarna krijg ik een klap. Mijn middelste zoon heeft twee jaar geleden een knikker in zijn mond gedaan en die zat vast en hij kreeg geen lucht meer. Ik heb hem flink tussen zijn schouderbladen op zijn rug geklopt en toen kwam de knikker er samen met zijn ontbijt weer uit. We hebben toen samen zitten huilen, hij van schrik en ik van opluchting. Wat was ik blij dat ik wist wat ik moest doen.

Groetjes van Marloes

Terug
Bovenaan