Jeetje zeg....

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik heb vandaag twee buurtkindjes over de vloer. Ik heb ze al wel vaker naar school gebracht of opgehaald, maar vandaag zijn ze eigenlijk voor het eerst een hele dag hier.
Ik verbaas me erover hoe ze zijn. Ze kunnen zich totaal niet zelf vermaken. Vragen en zeuren steeds over van alles (iets te snoepen, of de TV al aan mag). Ruzieën samen en met Eva.
Ook vind ik ze er zo onverzorgd uitzien. Natuurlijk was me dat al wel vaker opgevallen, maar vandaag heb ik ze eens goed bekeken. Toen ze vanmorgen binnen kwamen waren ze al vies (en écht niet van het ontbijt...). Ze hebben lange (zwarte) nagels en net met het eten heb ik gewoon de andere kant opgekeken. Ze zaten zo vies te eten. Ik moest daarna gewoon stofzuigen omdat de hagelslag overal lag.
Hun moeder is een vriendin van mij. Het is een hele lieve meid en we kunnen enorm lachen, maar als het over opvoeding en verzorging gaat, zitten we absoluut niet op één lijn. Ik vind het ook ontzettend moeilijk om het met haar over te hebben. Hun zoon heeft gedragsproblemen, hun dochter een grote taalachterstand. Nu krijgen ze van school allerlei signalen dat het niet goed gaat met de kindjes. Zij vraagt dan wel eens wat ik daarvan vind, maar ik durf mijn mening niet zo goed te geven (terwijl ik helemaal niet op mijn mondje ben gevallen).
Voor mijn gevoel missen deze kids zo ontzettend structuur! Ze zijn alle dagen ergens anders. Worden steeds maar door iemand anders van school gehaald. Vooral voor de kinderen héél zielig eigenlijk.

Sorry voor dit lange verhaal, maar ik moest het gewoon even kwijt.....

Groetjes, Karin

He wat vervelend zeg. Ik kan me voorstellen dat je de andere kant op hebt gekeken met eten.

Wat sneu voor die kinderen dat ze zo van de een naar de ander worden gesleept. En dat ze dan zo vies zijn, dat hoeft toch niet. Heb jij niet heel erg het gevoel om ze onder de douche te zetten en de nagels te knippen moeten onderdrukken?

Ik zou er ook niet zo gemakkelijk iets over kunnen zeggen tegen een vriendin. Het lijkt me erg moeilijk. Ik vind het trouwens wel super dat je ze heel de dag hebt willen opvangen.

Dat zeuren overal om, daar zou ik ook dol van worden. Heb je wel voet bij stuk kunnen houden? Mijn vriendin is geneigd kinderen die ergens om zeuren of vragen hun zin te geven (ook haar eigen) maar ik hou voet bij stuk. Mijn kinderen krijgen doordeweeks bijv. geen snoep en ranja oid maar thee met een biscuitje of soms speculaas en die van haar krijgen niets anders als ze hier zijn, ja een glas water kunnen ze krijgen. Dan zegt mijn vriendin wel tegen haar kinderen dat ze thuis wel wat lekkers krijgen, ze doet maar het is mijn huis en ik ga geen onderscheid maken.

Groetjes van Marloes

Hoi Marloes,

Ja, mijn handen jeuken..... Vooral die nageltjes. Afschuwelijk!

Weet je, dat opvangen, dat is een noodgeval. Ik pas wel vaker op kindjes. Over het algemeen vind ik het hardstikke leuk om dat te doen. Ik wil dat niet stuctureel (zoals gastouder), maar soms iemand uit de brand helpen vind ik geen probleem.

Voet bij stuk houden kan ik erg goed. Ze zijn hier in huis, dus ze houden zich maar aan onze regels. TV gaat hier overdag zelde aan. Het is mooi weer, zo gaan maar naar buiten! Net vroeg de oudste weer om een snoepje en toen zei Eva: "Mama heeft toch al 'nee' gezegd!" Eva weet dus heel goed dat ik dan niet van mening verander.

Snoepen gebeurd hier niet veel. Deze week had ik voor het eerst smarties meegenomen (waren in de reclame). Eva vindt dat helemaal geweldig als ze zo'n doosje krijgt, maar er om vragen zal ze nooit. En voor Bas is een doosje rozijnen de grootste traktatie.

Ach nog een paar uurtjes. Dan ruim ik de hut weer op en dan is morgen alles weer gewoon.

Groetjes, Karin

Hoi Karin,
Wat een sneu verhaal zeg, eigenlijk vooral zielig voor die kids..
Ze worden erop aan gekeken, en kunnen er zelf niets aan doen..
Ik heb ook regels in mijn huis, en als er anderen zijn gelden die zeker ook..
Toch zou ik als er een keer een goed moment komt wel iets zeggen tegen die vriendin..Mn ook over dat ze op school ook dingen aangeven..
Daar zien ze natuurlijk meer kinderen, en als ze aangeven dat het niet goed gaat is het wel de moeite waard er iets mee te doen denk ik..Maar idd erg moeilijk..
Vooral persoonlijke hygiene is voor mij erg belangerijk, dat breng ik mijn kids echt heel goed bij.

En voor Marloes,
Drinken de kids graag water en thee bij jou ja?
We drinken dat op ons kdv ook tijdens de eet en drink momenten.., maar dat is nooit een succes nl..veel kids vinden het niks.
Maar die van jou zijn het gewend denk ik?
Mijn kids drinken wel gewoon limonade, yoghi, chocomelk  en ijsthee etc doordeweeks, maar nooit geen prik..ook niet in de weekenden. Thee krijgen ze ook, maar wel met suiker..een beetje dan..
Water vind ik zelf ook niets aan, dus dat hoeven ze niet van mij. Alleen als ze erge dorst hebben laat ik ze geen drie glazen limonade achteroverslaan...haha, dan nemen ze iid maar water..

Gr Rina

Hoi Rina,

ze weten hier eigenlijk niet beter dan dat ze water of thee krijgen door de weeks. Stijn begint al zenuwachtig met een beker te sjouwen zodra ik de waterkoker vast heb.

In het weekend koop ik weleens ijsthee of drinkyoghurt, maar een pak en op is op.

Groetjes van marloes (sorry voor mijn korte reactie maar ik moet op tijd bij school staan)

Hoi,

Wat is zoiets idd zielig voor de kinderen.
Ik snap niet dat je als moeder je kinderen er zo uit laat zien. Je bent toch trots op je kinderen( ik wel) En wil ze er dus toch verzorgd en leuk uit laten zien?
Maar ik begrijp dat het heel moeilijk is om er iets over te zeggen. Zou ik ook niet kunnen,durven.
Ik heb eens een keer bij een verbuurmeisje haar haren uit gekamd. Was ook al zolang niet gebeurd. Toen heb ik het heel leuk opgestoken en zag er echt leuk uit vond ik. Haar moeder vond het gelukkig goed dat ik het deed. Ze had er zelf een hekel aan en ik had gevraagd of ik het mocht doen.
Maar ja dat doe je ook niet zomaar.

groetjes Marianne

Terug
Bovenaan