jengelig

Vanaf welke leeftijd (dochter is nu 7 maanden) kunnnen ze uittesten. Ze is soms zoals vandaag niet te genieten. In bed niet slapen willen en als ze slaapt is het maar drie kwartier. Beneden alles geprobeerd, maar wil niks. Vanaf wanneer kun je corrigeren o.a. met stem verheffen etc. Heeft dit nu al zin? Ik word er soms moedeloos van. Ik heb zelf geen moeder meer om te vragen, maar zit soms wel even met mijn handen in het haar hoe ik sommige dingen moet oplossen. Met mijn schoonmoeder hebben we niet zo`n goede band om haar tips te vragen etc.
Ik hoop dat iemand mij wat tips kan geven. ( Zou onze dochter mijn ook al uittesten? wanneer ik haar naar bed breng en zij begint te schreeuwen)
 
Op deze leeftijd kun je best beginnen met corrigeren door bijvoorbeeld "nee" te zeggen als ze iets niet mag. Verwacht alleen niet dat ze het altijd zal begrijpen en verwacht ook niet dat ze gaat onthouden wat er niet mag. Je zult steeds opnieuw moeten corrigeren. Wat betreft het jengelig zijn, hier heeft corrigeren niet veel zin hoor. Je dochter is je niet aan het uittesten maar zit blijkbaar niet zo lekker in haar vel. Zo'n dag kan heel vermoeiend zijn en soms ben je het dan gewoon zo zat dat je boos begint te worden op je kind. Maar ga er vanuit dat je kleine dit niet doet om jou te pesten, ze zit gewoon niet lekker in haar vel. Misschien heeft ze last van tandjes, of is ze erg moe en lukt het haar niet om te gaan slapen. Of misschien heeft ze gewoon een regeldag. Probeer op zo'n dag eens wat uit om te kijken wat er aan de hand is met haar. En huilen bij het naar bed gaan komt veel voor op deze leeftijd hoor. Het kan zijn dat ze gewoon erg moe is en haar dag op deze manier verwerkt omdat ze veel indrukken heeft gekregen op de dag. Het kan ook zijn dat ze er moeite mee heeft dat jij bij haar weggaat en haar alleen laat. Je kunt haar dan best troosten, maar doe dit terwijl ze in bed ligt. Haal haar niet uit haar bedje want daar went ze dan aan. Dus aai haar over haar bolletje of over haar buikje en praat wat tegen haar.
 
Ook kindjes van 7 maanden kunnen op een bepaalde manier een eigen willetje hebben. Zo heeft mijn zoontje toen hij destijds 7 maanden was een hele boze gil- en krijspartij gehad omdat hij ons een keer ijs zag eten en hij dit kennelijk ook wou.
We hadden toen veel bekijks met hem, want het was in een drukke winkelstraat. Een eigen ijsje kreeg hij uiteraard niet, maar proberen deed hij het wel.
 
hallo,
Heb je wel eens van het boekje Oei ik groei gehoord, als je dat leest zul je heel veel dingen herkennen in het gedrag van je kindje, om de zoveel weken maakt hun ontwikkeling een sprongetje en zijn ze bezig nieuwe dingen te leren, als het even niet lukt zijn ze jengelig, dit is een korte uitleg, het is zeker een aanrader er staan veel tips in hoe je je baby er bij kan helpen, mijn dochter zit nu ook weer in zo'n piriode, het is erg vermoeiend, maar het weer over en dan zijn ze weer tevreden. Waarschijnlijk is jouw kleintje wel toe om te gaan kruipen. Ik wens je veel succes
 
Terug
Bovenaan