Jennifer: 'Had ik maar gedeeld hoe ik me écht voelde toen ik moeder werd'

JetskeOvN

Forumleiding
Deze week in de biechtstoel Jennifer:

Jennifer Evenhuis deelde eerder met ons haar eerlijke verhaal over de onverwachte realiteit van het moederschap. Toen ze moeder werd, dacht ze dat het fantastisch zou zijn, maar voelde zich al snel overweldigd en zelfs een beetje bedrogen. Ze was gewend aan verhalen over de magie van ouderschap, maar zij ervoer vooral de druk en het gevoel haar vrijheid kwijt te zijn. Terwijl haar man naar zijn werk ging, voelde Jennifer zich jaloers omdat zij thuis voor haar gevoel vastzat. Als ze voorzichtig haar gevoelens deelde met andere moeders, kreeg ze goedbedoelde adviezen die haar uiteindelijk alleen maar onzekerder maakten en deed ze haar twijfelen aan zichzelf.

Pas jaren later besefte Jennifer dat ze niet de enige was die het zo moeilijk vond. In gesprek met anderen die hetzelfde ervoeren, leerde ze dat het oké is om niet elke minuut met plezier in de waaier van luiers en voedingen te staan. Net als veel van ons, ontdekte ze dat er geen perfecte route is in het ouderschap.

Doet de biecht van Jennifer wat met jou of herken jij jezelf in deze biecht? Laat het ons weten, zo leren we van elkaar!

Wil je meer weten over het verhaal van Jennifer? Lees dan hier verder:

Heb je ook een verhaal dat je van je af wilt schrijven? Deel het bij onze Biechtstoel, we zijn er om naar je te luisteren!

Terug
Bovenaan