Jessica ging voor het eerst wennen op het KDV!!!!

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen meiden,

Ja gisteren is Jessica smorgens wezen wennen op het KDV!!! Ik had het er wel moeilijk mee moet ik zeggen!!! Kon het huilen nog net binnen houden voordat we weggingen , maar in de auto heb ik toch wel erg moeten huilen!!! Dacht telkens van als ze het maar leuk heeft daar en wat als ze het niet leuk heeft??? Doe ik hier goed aan?? twijfel zo of ik wel wil werken ook!!
Werk in de zorg en er wordt eigenlijk nul rekening mee gehouden dat je je kind weg moet brengen naar het KDV!!! Werk maar 16 uurtjes, maar moet telkens voor 3 uurtjes  werken  dus schiet allemaal niet zo op, je betaald gewoon tot 12.45 voor de opvang, maar ja als je 10.30 ben afgewerkt laat je ze ook niet tot het eind daar!!! En daar komt ook nog bij dat mijn vriend ook nog in november 3 wk op zakenreis moet en dan schiet het helemaal niet op heb ook verders niemand die dan wat kan opvangen dus ben ik genoodzaakt om vakantie op te nemen!!! Heb zo'n slechte  nacht gehad bij de gedachte dat het allemaal zo moeilijk te regelen valt krijg ik zo'n buikpijn van en ben ook erg  huilerig!!! Wil gewoon het beste voor ons kindje, maar blijkbaar moet het weer zo dat het niet normaal kan!!! Zit nu ook weer te snikken hier, maar ja schiet er ook niks mee op weet ik ook wel!!!
Ga het gewoon proberen hoe het gaat we zien wel, maar leuk is anders!!!
Moest het ff kwijt!!!!

Liefs Sandy  

Ik vind het echt knap dat je je dochter naar het kinderdagverblijf brengt. Ik kan me goed voorstellen dat je je zorgen maakt. Onze dochter gaat naar  beide opa en oma's. Dit leek me voor de geboorte helemaal geen goed idee, maar na de geboorte mochten er echt geen "vreemden" aan mijn kindje zitten!! We hebben nu besloten dat we haar het eerste jaar bij opa en oma brengen als we oppas nodig hebben. Toch weet ik dat ze op een kdv erg goed voor je kindje zorgen. Dus eigenlijk  moet je je geen zorgen maken! Staks herkent ze ook de leidsters en dan heeft ze het ook naar haar zin. Het is echt helemaal op je kindje gericht.
Wel balen dat je werktijden zo verdeeld worden en je dan toch een hele ochtend moet betalen op het kdv.
Succes ermee!

aaaah, ik leef wel met je mee hoor. Toen ik na mijn verlof weer aan de slag(ik werk ook in de zorg)  moest en ik haar dus weg ging  brengen naar het kinderdagverblijf. (wandelend met de kinderwagen) kon ik haar onderweg amper aankijken, net of ik haar iets heel erg vreselijks ging aandoen. Ik kon mijn emoties daar aangekomen ook echt niet binnenhouden en had het er heel erg moeilijk mee maar was wel reeel; de leidsters zorgen gewoon goed voor haar (ik mocht in het begin ook gerust zo vaak bellen als ik maar wou om te vragen of het goed met haar ging) en Maud lachte gewoon meteen naar de leidsters en de andere kinderen (en kon ook gewoon nog niet eenkennig zijn)
Maar echt! het went en zeker als je weet dat het goed gaat en je een beetje vertrouwd raakt met de begeleiding geeft het net zoveel rust als bij welke oppas dan ook. Je moet het wat tijd gunnen.
Ten tweede leren ze veel van andere kindjes daar en hebben ze er speelgoedmogelijkheden die je thuis ook niet altijd hebt. Natuurlijk zijn er weleens puntjes dat je dat zelf toch graag anders zou zien maar alles is bespreekbaar en er wordt goed naar me geluisterd vind ik en er wordt gedaan wat jij als ouder voor je kind wil. (binnen de grenzen van het KDV uiteraard)
Verder over de oppastijden; tja, is wel lastig maar voel je echt niet schuldig als je die tijd dat je kind daar is eens gebruikt voor andere doeleinden. (bijv. voor boodschappen doen of je huis poetsen of zo) Denk maar zo, je kindje vind het vaak erg gezellig met andere kindjes en wordt alleen maar meer als ze wat ouder word dus ze is goed verzorgt en als jij wat tijd neemt om wat andere dingen in die tijd ook nog te kunnen regelen dan heb je daarna juist de volle aandacht voor je kind wat jullie beide ook ten goede komt.
Ik werk zelf 32 uur verdeelt over 4 dagen. Ik ben zelf maandag vrij en het weekend, mijn man is op dinsdag vrij, op woensdag en donderdag gaat ze naar het kdv en vrijdag naar opa en oma(of een halve dag)  of mijn man is vrij. Mijn man werkt ook in de zorg en werkt onregelmatig.

Bedankt meiden,

Had ff deze berichten nodig!!! Weet wel dat ze er heel goed wordt opgevangen, maar het is meer je gevoel hé!!! Morgen gaat ze weer en probeer me nu niet meer zo druk te maken!!
En het klopt ook wel dat ze ook andere kindjes leuk vindt dus komt wel goed zal iedereen wel gehad hebben!! Ja en ze is ook al bijna 7 maandjes dus dan komt die éénkennigheid ook nog eens om de hoek zetten hé!!! Heb ook lekker lang kunnen genieten van ons meisje had één halfjaar verlof alles bijelkaar ook bewust voor gekozen!!!
We gaan vol goedemoed verder!!!!

Liefs Sandy

Terug
Bovenaan