@jessica

Hey meid,

Als eerste wil ik zeggen dat je een fantastische mama bent! Jij hebt, ondanks dat je zwangerschap ongelpand is, de keus gemaakt dat je kiest voor een wonderlijk leven. Dat je vriend heeft gezegd dat ie er niet klaar voor is, daar schrik ik van... Ik heb zo'n zelfde ervaring gehad en daardoor zorg ik straks voor 4kindjes in me 1tje, MAAR het is niet zo dat alle mannen weglopen... Je vriend heeft tijd nodig om er aan te wennen? Mannen krijgen het gevoel van zwanger zijn, veeeel later over het algemeen dan vrouwen.
Onthou heel goed, dat jij in staat bent om voor je kindje te zorgen! En als het niet anders is dan kun je dat ook in je "eentje". Ik zou nog es een heel goed gesprek aangaan met je vriend, waarom hij denkt dat hij het volgens hem niet kan of er niet klaar voor is...
Ik wens je veel sterkte en hopen op een goede afloop.

Liefs marleen van de decembermama's

Hoi Jessica

Erg voor je hoor. Kan me voorstellen dat het hard aankomt. Ook niet leuk voor je partner natuurlijk dat hij zich er niet klaar voor voelt. Het geeft misschien wel aan dat hij zijn rol als pappa serieus neemt en het niet te licht oppakt. (positief toch )Gelukkig heeft hij nog de tijd om eraan te wennen. Ik hoop dat hij "bijdraait". Het is nu allemaal nog pril en nieuw. Als hij een paar keer het hartje heeft gehoord, echo heeft gezien etc. wordt het misschien al weer anders. Veel mannen zijn tijdens de zwangerschap angstig en afstandelijk, als de kleine er is zijn ze helemaal gek van ze.
Probeer in elk geval te blijven praten samen. Ik ga ervan uit dat hij je niet opzettelijk wil kwetsen.
Heel veel succes.
liefs hanneke
.

Lieve Jessica,

Ik had dit ook al geschreven onder het onderwerp 'Onzeker!'. Maar hier nog even weer voor het geval dat je dat niet hebt gezien......

Wat hoop ik voor je dat je vriend in de komende maanden gaat merken dat ook het vaderschap geboren gaat worden. Vooral bij een eerste merk je dat er niet alleen een kindje is geboren, maar ook een vader en moeder. Dat gaat allemaal zo vanzelf... Ik was zelf 21 en mijn man 23 toen de eerste kwam (wel gepland, maar toch...) Wat kan je je tijdens de zwangerschap onzeker voelen en denken dat je het niet aan kan, maar wat weet jullie kindje daarvan? Weet hij of zij veel dat papa en mama een stelletje amateurs zijn die nog een heleboel moeten ontdekken en leren.......
Liefde en warmte is genoeg voor zo'n klein hummeltje en vergeet niet dat er kraamzorg komt die je op weg helpt en opa's en oma's weten ook heel veel!
En inderdaad, een kloppend hartje en een echo geeft meer inzicht, het gaat wel om ZIJN kind. Hopelijk neemt hij die verantwoordelijkheid aan zodat jullie samen kunnen gaan ontdekken en genieten!

Een dikke knuf van mij!

Lieve mama's

ik kan jullie niet genoeg bedanken voor deze mooie lieve woorden!
Zo fijn dat er mensen zijn met wie ik er over kan praten.

Mijn vriend heeft aangegeven dat hij het eng vind, en daarom niet weet of hij het wel kan.
Ben wel blij dat we gewoon blijven praten!
Hij stelde gister zelfs voor om even kinderkamers te kijken op internet..

Dat geeft me toch wel weer hoop!
@Marleen, ik weet mocht ik het toch alleen moeten doen.. Dat ik het dan ook kan!!! En dat dankzij jou!! Vind het zo ontzettend knap dat je 4 mooie kindjes opvoed!!

Ben blij dat ik jullie 'ken' ;-)
heel veel liefs Jessica

Dikke knuffel voor jullie allemaal

Terug
Bovenaan