Jet

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Ik lees hier soms dat je lichaam je erg voor de gek kan houden, Ik heb verschijnselen die op een zwangerschap kunnen duiden,zoals erge buikpijn, rugpijn, en zere borsten. Ik wil natuurlijk graag zwanger worden, maar kun je deze klachten echt zelf veroorzaken?

Wij zijn al bijna 1 1/2 jaar bezig en het wil maar niet lukken. Ik word er zo verdrietig van. Ik kan de verhalen van andere vriendinnen die wel een kind hebben gewoon niet meer aanhoren. Mijn vriend wil niet dat ik zo desparate wordt maar ik kan gewoon nergens anders meer aan denken. Het is telkens weer zo'n teleurstelling als ik ongesteld word. Ik ben naar de huisarts geweest en heb een inwendig onderzoek gehad en nu moet mijn vriend zijn zaad laten controleren. Ik had zo gehoopt dat we het buiten dit medische circus om konden doen, maar helaas.
Wie maakt er het zelfde mee of heeft tips voor mij ??

Hai, je kan dit berichtje beter gelijk op het forum zetten, dan krijg je meer reacties!

Je hoofd heeft een erg grote invloed op je lichaam, grote dan de meeste mensen soms vermoeden.
Het is helemaal niet gek dat als je vurig iets verlangt, dat je dan dingen begint te voelen en vooral meer gaat interpreteren. Als je bv nu iets voelt ga je dat eerder in teken zien van een mogelijke zwangerschap en er meer aandacht aan geven. Het is een bekend gegeven in de psychologie dat we steeds op zoek gaan naar signalen die onze ideën en onze wensen bevestigen.
Anderzijds kan het ook zijn dat door iets te hopen en veel mee bezig te zijn dat je lichaam zelf ook extra signalen gaat geven! Bij sommigen natuurlijk meerdan bij anderen. Ik werk zelf in een psychiatrisch ziekenhuis en daar zien we dat erg veel (wat niet wil zeggen dat je psychiatrisch bent omdat je dat ook eens zou voorhebben natuurlijk, ik ben er van overtuigd dat iedereen dat doet!)

Ik wil aan Lea's verhaal toevoegen, dat zwangerschapskwaaltjes en menstruatiekwaaltjes in het begin erg op elkaar lijken. Dat komt door het hormoon progesteron, dat in de fase na je eisprong je lichaam domineert. Dat hormoon houdt ook je zwangerschap in stand.
Dus het is erg moeilijk om erachter te komen of de dingen die je voelt afkomstig zijn van een zwangerschap of aankondigen dat je menstruatie eraan komt.

Succes, Inge

hallo,

als het goed is word ik nog niet ongie, pas 2 februari. Ik wacht het gewoon nog even af, al vind ik de kwaaltjes hoogst irritant, en daarbij verlis ik ook mijn eetlust nog eens.. vaag hoor allemaal!

Terug
Bovenaan