jeugdpuistjes

Hoi mama's!
Sinds gisteren heeft Floor allemaal pukkeltjes op haar voorhoofd, lijken wel jeugdpuistjes, haha. Ik geef bv, zal hier misschien wel aan liggen? Tijmen heeft dit ook gehad, en die had er best last van, die pukkeltjes gingen kapot toen hij er zelf aan begon te krabben (hij was toen al wat ouder geloof ik). Herkennen jullie dit, en kan ik er iets aan doen?
groetjes van Ruth, mama van Tijmen (2,3 jaar) en Floor (6 weken)

Hier een flesvoedingskindje die het ook heeft, maar hij heeft er geen last van (hoeft niet te krabben etc.). Ik laat het verder met rust, ze vertrekken van zelf weer.

Groetjes
Chris

Hallo Ruth

Loek zit/zat he-le-maal onder. Heel zijn voorhoofd, hoofdhuid en inmiddels ook wangen, hals en borst. Op sommige plekken zijn het korstjes geworden. De kinderarts in het ziekenhuis waar we voor zijn liesbreuk waren, zei dat we het goed vet moesten houden. Ik merk nu ook dat het minder wordt als ik het meerdere keren per dag insmeer (met weer en windbalsem van weleda, maar iets anders zal vast ook werken. Ik hoorde laatst vaseline). Als ik het vergeet, komt het wel weer wat terug. blijven smeren dus, voorlopig.
Gelukkig vindt hij insmeren lekker

Klinkt als babyacne. Je kunt er weinig aan doen. Je kan er een zalfje op smeren, maar volgens het CB gaat het daardoor niet eerder weg. Moet vanzelf gaan.
Groetjes Veerle

Christian zit vanaf 2 weken onder de pukkeltjes (ik zag ze zelfs achter zijn oortje, tussen zijn haartjes...) en heeft een droog huidje. CB zei ook: vet houden, meer kun je niet doen. Hij heeft er geen last van en het is beduidend minder geworden sinds ik hem om de 3 dagen in bad doe, geen geparfumeerde producten meer gebruik en het dagelijks (en de schrale plekken meerdere keren per dag) insmeer. Gebruik nu balneum creme, is erg fijn spul. Maar vaseline ging ook prima...

Groetjes, Karin
Mama van Christian (7 weken)

Hier nog zo'n pukkelmannetje. Tenminste, soms. Heel gek, soms zit yanick helemaal onder (nek, gezicht, hoofd, achter de oortjes)  en een paar uur later lijkt het weer weggetrokken  (en zo gaat het al ruim 2 weken)

Terug
Bovenaan