Jeuk aan billen

Even een vraagje: mijn dochterje heeft sinds eergisteravond steeds jeuk aan haar billen (anus). Het 'gebied' is ook een beetje rood (geirriteerd) en ik heb geen idee wat het is. Ze is zindelijk en draagt dus geen luiers meer (alleen 's nachts). voordat ze 's avonds haar luier aan krijgt smeer ik het in met sudocreme in de hoop dat dat helpt. Ze heeft geen wormen, althans die kan ik niet ontdekken in haar ontlasting. Vindt het zo sneu voor haar, ze loopt steeds te krabben en zegt ook steeds dat ze jeuk heeft! Iemand een idee? Heb al via google gezocht maar kwam echt nergens...

Ik denk eigenlijk aan smet door warmte (transpiratie) en wrijving. Komt vaak voor tussen de billen en jeukt verschrikkelijk. Creme met zink (zoals sudocrem) is prima maar zinkolie werkt nog net iets beter. Dun inkloppen (niet wrijven, kloppen!) en, zoals je waarschijnlijk al doet, goed afdrogen na het zwemmen/douchen/baden.

Ik hoop dat het helpt! Zo zielig, jeuk!

hoi, ik denk dat het idd van de warmte komt, ik smeer dan meestal Bethapen erop.
Je moet alleen even opletten dat er geen rode bultjes opkomen, dan zou het een schimmelinfectie kunnen zijn en dan moet je een smeerseltje van de dokter krijgen want dat gaat niet vanzelf over. Heeft Daniëlle ook al 2x gehad.

Nou succes ermee,
groetjes van Sonja

He meiden,
bedankt voor jullie reacties. Heb haar billen gisteravond lekker in de creme gezet en vandaag gaat het eigenlijk een stuk beter. Ik zie haar haast niet krabben en ze zegt ook dat ze geen jeuk meer heeft. Denk dus toch dat het irritatie is en geen womrpjes, want die gaan denk ik niet vanzelf weg.

Bedankt allemaal!

Terug
Bovenaan