Jeuk door vocht???

hoi dames,

ik hou zoals veel van jullie denk ik
veel vocht vast vooral in mijn onder benen en voeten
's avonds staat mijn huid dus erg straks
nu begint dus vooral de huid 's avonds heel erg te jeuken

is dit normaal??
zijn er meer die er last van hebben???

groetjes moekje

33,3wkn

Hoi Moekje,

Toevallig heb ik sinds gisteren last van dit verschijnsel. Ik heb alleen een dikke linkervoet. Rechts houdt zich nog rustig. Maar gister had ik dus zo'n vreselijke jeuk aan mijn linkervoet dat het op een gegeven moment echt ging branden. Ik heb hem maar onder de koude kraan gehouden en ingepoederd met menthol poeder. Dit hielp een klein beetje....

-xx- Ednadia (30.4 wk)

Hoi hoi,

Ook ik heb last van vocht in mijn voeten en probeer ze ook regelmatig omhoog te leggen en jeuken dat doen ze ook. Ik poeder ze ook in met menthol poeder dat helpt aardig.

Gr Fruit Girl 30 wk en 3dgn

hoi Moekje,
Het is normaal dat je in de zwangerschap last krijgt van dikke vingers en voeten; je houdt meer vocht vast. Met name in warme zomermaanden komt dit vaak voor. Belangrijk is goed te blijven drinken en voeten regelmatig even hoog te leggen zodat het vocht weer wat uit de benen kan zakken. Doe op tijd je ringen af zodat die niet vast gaan zitten. Na de bevalling zal het vocht langzaam weer verdwijnen.
Soms is vocht vasthouden een teken van een hoge bloeddruk. Vaak gaat het dan gepaard met andere klachten zoals hoofdpijn, sterretjes zien, je niet lekker voelen. Wanneer je hier last van hebt, meldt dit je verloskundige dan direct. Zij controleert dan je bloeddruk en je urine.

ps het jeuken aan de voeten is ook normaal omdat ze dan tot rust komen

liefs san

hoi hoi,

bedankt voor jullie reactie's

gelukkig heb ik verder geen klachten en altijd een mooie lage bloeddruk
meestal rond 55/115 dus daar maak ik me geen zorgen om

vind alleen die jeuk erbij zo vervelend krap dan me hele huis kapot

maar ja ,nog een paar weekjes he

groetjes moekje 33,4wkn

Terug
Bovenaan