Jeuk en huiduitslag

Hoi meiden,
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik ben 15 weken zwanger van een tweeling.
Sinds vorige week heb ik last van een schimmelinfectie bij mijn bikinilijn. Daar heb ik Miconazolcreme + Hydrocort voor voorgeschreven gekregen. De gewone Miconazol gebruikte ik al een paar dagen daarvoor. Nu heb ik sinds vorige week ineens uitslag over mijn hele lichaam (vooral de voorkant) en dit breidt zich steeds verder uit. En het jeukt....vreselijk!
Daarvoor heb ik verdovende zalf met menthol gekregen en sinds gisteren ook tabletjes tegen een allergische reactie. Het knapt echter niet echt op en ik wordt er helemaal....van!
Ben 3 x bij de huisarts gewest, die weet het niet goed. Deze dacht dat het ook wel eens hormonaal kon zijn, de gyn zei echter dat dat in dit stadium van de zwangerschap niet kan.
Nu denk ik zelf dat het wel eens een overgevoeligheidsreactie kan zijn op de Miconazol, sinds ik die gebruik, heb ik uitslag gekregen. in de bijsluiter staat dat het kan, de huisarts vind dit echter onwaarschijnlijk.
Kortom, ik hoop dat jullie me kunnen helpen, ik kan niet stoppen met het middel, want ik wil ook van die schimmel af....
Een inmiddels radeloze moeder.
 
Ik heb vorig jaar (gelukkig voordat ik zwanger werd) een hele heftige allergische reactie gehad op het gebruik van Parfenac (crème tegen eczeem). Toen ik dat een paar dagen gebruikt had, kreeg ik ineens rode uitslag die ontzettend jeukte. Ik ben toen meteen met die crème gestopt, maar de allergische reactie bleef zich maar uitbreiden. De eczeem zat op mijn onderbeen en na 2 weken was mijn hele been vuurrood en dik. Ik ben toen bij een dermatoloog terecht gekomen en die vertelde dat de stof waar je allergisch voor bent nog zo'n 3 weken in je bloed blijft zitten, dus nadat je gestopt bent met die creme.
Uiteindelijk is de allergische reactie bij mij weggegaan door zeer sterke hormooncreme te gebruiken (dit mag niet als je zwanger bent!).
Ik weet hoe gek je kunt worden van de jeuk. Ik had destijds altijd een natte theedoek in de vriezer liggen, die ik op mijn been kon leggen als de jeuk te erg werd. Dit verzachtte het enigszins. Ook een koude douche hielp wel.

Veel sterke ermee!!

groetjes,

Simone
(30 wkn & 5 dgn)
 
Hoi,

Een collega van mij heeft vanaf ongeveer de 15e week van haar zwangerschap t/m de 20e ontzettend veel last van jeuk gahd over haar hele lichaam.
Het enige wat enigzins hielp was mentholpoeder en verder moest ze gewoon wachten tot het overging.
Het schijnt dat meer zwangere vrouwen hier last van hebben.
Sterkte ermee, lijkt me echt heel vervelend.

Groetjes Aslan
 
hoi

toen ik zwanger was( ook 2ling)  had ik ook overal jeuk ook al vanaf het begin maar ze adviseerde mij om er niks op te smeren omdat het dan de porien sluit en dan krijg je nog meer jeuk. ik had ook op het laatst heel veel jeuk op mijn buik vanwegen het uitrekken en hoe harder je smeert hoe harder het jeukt. misschien een tip voorals je dadelijk wat verder bent  verkloelende gel  van de hema op je buik of lichaam smeren  heel goed koop en zo fijn en verkoelend het is groen spul maar zit ook mentol in dat heeft bij mij heel goed geholpen. het is eigenlijk voor als je verbrand bent in de zon maar een uitkomt voor de jeuk.

groetjes kristel 2lingmama
 
Hoi Fioon,

Zelf heb ik gelukkig geen last van jeuk. Maar ik heb wel in het begin van mijn zwangerschap bij de dokter gezeten voor een schimmelinfectie. Ik heb dezelfde creme gebruikt als jij. Nu zei de dokter tegen mij dat als het niet zou helpen, dan kon ik ook die voetschimmelcreme (canestan) gebruiken. Die mag je zelfs ook in je schaamstreek gebruiken (zei de dokter).
Misschien is het het proberen waard, want dan weet je in ieder geval of je allergisch bent voor de zalf!
Succes!

Maartje
 
Bedankt voor jullie lieve reacties. Ik zat er vanmorgen helemaal doorheen. Voel me niet echt lekker en slaap al nachten niet van de jeuk en uitslag (die nog steeds verergert).
Sinds vanmorgen ben ik ook duizelig en een paar maal bijna flauwgevallen....heel eng, maak me nu ook wel een beetje zorgen om die 2 kleintjes in mijn buik. Heb de gyn gebeld en mag nu morgen vervroegd op spreekuur en die heeft s'middags gelijk een afspraak voor me gepland met de dermatoloog.
Hopenlijk valt het allemaal wel mee en kunnen ze wat tegen de jeuk en uitslag doen.
 
Ik kan me voorstellen dat je helemaal gek wordt van de jeuk.
Ik heb aan het begin van mijn zwangerschap netelroos gehad. Waarschijnlijk kwam dit door spanning en stress, maar het kan dus ook een allergische reactie op iets zijn.

Ik had uitslag over heel mijn lijf werkelijk van mijn voetzolen t/m voorhoofd.
Maar het waren meer galbulten die samensmolten, dus geen open wondjes of rode pukkeltjes. Ook kan ik mijn polsen niet meer bewegen want die zaten vol vocht.
Ik kreeg een vette zalf ervoor. Normaal krijg je dus ook antibiotica, maar dat mocht ik niet. Ik heb 4 dagen ondergezeten en daarna verdween het langzaam.
Netelroos of galbulten zijn niet schadelijk voor het kind.

Ik hoop dat je gynaecoloog snel zekerheid kan geven.

Sterkte!




 
Terug
Bovenaan