jeuk en krabben op hoofdje

Hallo dames,
Wie kan mij helpen? Onze kleine meid van 5 maanden heeft last van berg. Op zich niet erg, maar ze heeft er erg veel jeuk door. Ze krapt met die kleine handjes haar hele hoofdhuid open. We bakeren haar in tijdens het slapen, dus dan kan ze gelukkig niet krabben. Maar als ze wakker is heeft ze er erg veel last van.

Ik heb al van alles geprobeerd. Van sommige producten zoals de lotiondoekjes van de etos en zwitsal olie werd de jeuk alleen maar erger. Geparfumeerde middeltjes wil ik daarom niet gebruiken.
Ik smeer nu Weer en Wind balsem van Weleda.  Dat helpt wel iets, maar  ook  niet veel.  Heeft iemand nog tips?

Groetjes, Ymke

Mijn dochter van nu 10 maanden heeft ook berg. Ze had er nooit veel last van, dus deed ik er ook niks aan.
Rond 8 maanden krabte ze ook ineens veel op haar hoofdje. Juist 's nachts deed ze dat en dan haalde ik haar uit bed 's morgens en had ze haar hoofdje weer opengekrabt. Ik heb ook wat geprobeerd met olie (etos pads, gewoon babyolie), maar het werkt toch niet en de jeuk wordt er zeker niet minder door.
Ik ben dus helemaal gestopt met er iets aan te doen en nu krabt ze niet meer.

Groetjes,
Karin mv Hannah (20-11-2006)

Beste Ymke,

Mijn zoontje (Ralf)  had ook rond 5 maanden veel last van jeuk op het hoofd. Ik dacht dat dat ook met Berg te maken had, maar bij het consultatiebureau werd mij verteld dat Berg geen jeuk  geeft. Ik ben op internet naar tips gaan zoeken en ik vond toen de volgende tip die ons heeft geholpen:
Smeer de hoofdhuid in met bodylotion van Vichy lipidiose 2. Dit is een bodylotion voor een zeer droge huid. Aangezien Ralf een droge huid heeft, leek het mij wel wat om te proberen. Ik heb het maar enkele keren gebruikt en hij heeft nu geen last meer van jeuk.  Omdat Ralf zo'n droge huid heeft gebruik ik verder nooit shampoo en ik was zijn lijf en hoofd in bad met badolie.  
Ik  hoop dat je wat aan de tip hebt.
Groeten Elja      

Fleur heeft een paar keer berg gehad, komt steeds na 3 maanden weer terug. Wij smeren het in met huidolie (kneip) masseren het, dag erna of wanneer de olie ingetrokken is, kun je met een kammetje bijna alles eruit halen, dan wassen we haar haar met johnson shampoo en is alles weg. Ik weet alleen niet waarom het weer terugkomt. Ze is nu 9 maanden en is ieder kwartaal weer 2 dagen terug

Misschien heb je er iets aan. Ik denk dat het jeukt als het droog is, Fleur krabt vaak in haar oor, daar smeren we dan luiercreme in en krabt ze niet meer, omdat het vet is

Terug
Bovenaan