Jeuk, jeuk en nog eens jeuk!

Ik ben inmiddels 32 weken zwanger van een tweeling en sinds gisteren onwijs last van jeuk.
Hebben mensen tips hoe ik dit kan verzachten?
Ik blijf maar krabben!
 
Jeuk is toch ook een veel voorkomend zwangerschapskwaaltje?

Ik heb verder geen klachten die duiden op cholestase...
 
Ik had ook heel erg jeuk, op m'n benen. Ik ben naar de dokter gegaan en kreeg toen een vettige zalf mee. Livsane en dit hielp super goed. Mentholzalf schijnt ook te helpen.
 
Hai!

Ik had met 34 weken ook heel veel last van jeuk. Ik had geen symptomen van zwangerschapscholestase (geen jeuk in mn handpalmen of onder mn voeten), maar ik had het helaas wel.
Jeuk is inderdaad ook een veelvoorkomend zwangerchapskwaaltje dus ik dacht ook dat dat het was.

Die symptomen kwamen later pas (ik denk na 2 weken ofzo). Je kan het beter voor de zekerheid even laten testen.

Het hoeft helemaal niet zo te zijn, maar dan weet je het maar zeker. Anders moet het namelijk wel behandeld worden. En anders kun je inderdaad misschien iets van een vettige crème proberen.

Succes! Groetjes
 
Het is inderdaad zwangerschapscholestase. Gelukkig een milde vorm maar word nu wel goed in de gaten gehouden. Ik heb medicatie gekregen tegen de jeuk en koelzalf en dat gaat wel goed 's nachts.
Nu maar hopen dat het bij de milde vorm blijft.....
 
Terug
Bovenaan