JEUK JEUK JEUK HELP !!!

A

Anoniem

Guest
Hallo dames, wie kan mij helpen. Sinds een aantal weken heb ik jeuk op en rondom mijn buik. Mentholpoeder hielp in eerste instantie goed, maar nu niet meer.
Nu heb ik ook jeuk op mijn bovenbenen en rug. Wordt er helemaal gek van.
Wie weet raad. HELP!!!
Gr. Fleur

misschien doe je dit al, maar toch:
niet wassen met zeep, alleen afsproelen
smeren met pure olie (vb pure amandelolie zonder toevoegingen, absoluut geen zwitsal ofzo is echt rotzooi voor een gevoelige huid)
kleding zonder synthethische stofjes en zonder wol
kleding wassen met neutral en geen wasverzachter
niet te warm douchen en baden!
zoek uit wat voor soort kleding het minste kriebelt bij jou, strakke aansluitende kleding / of juist los (ik kan bijvoorbeeld absoluut niet meer tegen buikbanden en "onder de buik broeken"

succes,
Janneke

Ik zou contact opnemen met je eigen verloskundige, en je leverfuncties laten nakijken.
Als die goed zijn dan is het helaas uitzingen met allerlei smeerseltjes en lapmiddelen

Vervelend, he!? Ik heb het altijd in de winter op benen en rug, nu ik zwanger ben ook buik en borsten.

Fijne bodylotion is van Vaseline Intensive Care  ongeparfurmeerd en hypoallergeen.
Olie van Weleda (ook zwangerschapsolie)
Als  het echt te gek wordt en mijn huid wordt erg droog, dan vind ik de grote pot remederm van Louis Widmer het fijnst, maar die kost 25 euro.... Verkrijgbaar bij betere dorgisterij. Voor noodgevallen dus!

Goede vervanger voor wasverzachter: scheutje natuurazijn in wasverzachter vakje. Was wordt net zo zacht en je ruikt het echt niet meer na het spoelen, hoor! Is meteen ook goed voor je beurs, machine en milieu.

Succes!!!

Hoi Fleur,

Naar joh die jeuk. Het lijkt me dat dit komt doordat je buik groeit en je huid dus moet oprekken, ook die van je rug. Hiervan kun je flinke jeuk krijgen. Persoonlijk zou ik geen talkpoeder gebruiken, dat droogt alleen maar meer uit, maar juist met vette cremes of olie gaan smeren. Persoonlijk krijg ik namelijk juist jeuk als mijn huid erg droog is, dat heb ik in de winter ook altijd op mijn onderbenen. Om de jeuk dan te voorkomen smeer ik altijd met bodybutter van de bodyshop of met olie van Weleda of Kneip.
Ik hoop dat je snel een middel vind dat werkt voor jou. Veel sterkte,

groetjes Marieke

Terug
Bovenaan