jeuk, jeuk, jeuk, wat is dit?

Hallo lezeressen

Ben 9 weken zwanger van ons 2e kindje en sinds ruim een maand het ik ontzettende jeuk. het begon met rode plekjes en bobbeltjes op mijn pols en nu zit het overal!!! vooral snachts wordt ik gek van de jeuk en ik krab dan ook geregeld alles open. de gynecoloog gaf me pilletjes tegen de jeuk die niks hielpen, de huisarts zei dat ik er absoluut niks mocht opsmeren behalve lotion omdat ik in de eerste helft van de zwangerschap zit en de dermatoloog gaf me wel een creme maar die mocht ik zo weinig mogelijk gebruiken omdat die niet zeer geschikt is voor zwangeren!!! dus die heb ik helemaal nog niet gebruikt mom risico te voorkomen.
heb bloedonderzoek gedaan maar wacht nog op de uitslag
nu heb ik gelezen over een niet goed functionerende lever die dit kan veroorzaken maar dat is dan pas veel later in de zwangerschap en de symptomen zijn jeuk in de handpalmen en onder de voeten, de enige plekken waaar ik dus geen jeuk heb.
ik zou graag willen weten of jullie me meer kunnen vertellen over dit probleem. de dermatoloog zei dat het mijn hele zwangerschap kan duren!!!!

 
Hoi!

Ja das lastig... je zou eens kunnen kijken wanneer je die bultjes heel erg krijgt en wanneer minder.
Na de bevalling van mijn zoontje kreeg ik ineens warm-koude allergie...Begon in mijn nek en mijn oren en later zat het overal. Gelukkig was het na een half jaartje over, maar zelfs toen had ik er af en toe in lichte vorm weer last van. Nu ik zwanger ben van de tweede krijg ik het ineens weer...Kwestie van op hol geslagen hormonen volgens mijn dokter en ik denk dat ze gelijk heeft. Zou bij jou ook heel goed kunnen zijn natuurlijk
 
hoi hoi
ja dat herken ik die jeuk,gek wordt je ervan.
ik gebruik nu calendalan(weet niet of ik het goed heb geschreven)en dat helpt echt goed.
als ik zwanger ben krijg ik eerst jeuk en dan ook kleine rode bultjes(soort exzeem lijkt het wel).en het ergste is het blijft inderdaad de hele zwangerschap duren.
wat ook wil helpen is niet te heet douchen en niet te broeierige kleren aan.
ik wens je heel veel succes en hopelijk heb je iets aan deze tips.
veel liefs sil   (9w en 1d)
 
Hoi!
Tja, jeuk schijnt een  veel voor komende kwaal te zijn tijdens zwangerschap.
Ik heb het zelf ook gehad en ook het een en ander over gelezen. Ik zelf nu 27 weken zwanger kreeg jeuk rond de  18de week en dat werd alleen maar erger. Mijn rug, borsten en buik zaten onder de rode bultjes. Steeds  werd me  gezegt dat er niets aan te doen is en dat het na de bevalling  wel over zou gaan. Ondertussen werd ik knettergek van de  jeuk en was het ook bloederig aan het worden doordat ik s'nachts aan het krabben was en me daar niet van bewust was. Hoe dan ook alle wijze raad kreeg ik van moeders, tantes en  vriendinnen. Op een gegeven moment was ik het zat en ben ermee naar de huisarts gegaan. Die zei ook dat het erg veel voor  komt maar dat ik best een antihestamine kuurtje mag slikken en wie weet helpt het. Hij gaf me ook een lotion wat men ook aan kinderen met waterpokken geeft om op de bultjes te deppen. Dat gaf veel verkoeling allen heb ik het  precies 1 keer gebruikt want de antihestamine werkte na 12 uur al en toen was de jeuk en bultjes gewoon weg aslof het er nooit geweest is. Ik heb het ook niet meer terug gekregen. Vraag het eens aan je arts of je in het eerste  trimester antihestamine mag slikken. Ik ben zo blij  dat ik ervan af ben!
Heel veel sterkte ermee.
Groetjes, Vosje  
 
Terug
Bovenaan