Jeuk jeuk jeuk

Haii allemaal,

Inmiddels 33 weken zwanger en heb het idee dat de baby lager begint te liggen want voel meer druk op de onderbuik en ook dat ik meer striae krijg daar.. maar crisis wat jeukt het. Ik smeer het veel in en dan is het te doen maar sinds begin deze week krijg ik ook veel jeuk op mijn benen met rode bultjes, ik kan er gewoon niet afblijven waardoor ik nu dus allemaal wondjes heb ?? weet iemand HET middeltje wat werkt tegen de jeuk?
Las ook dat wanneer je dus bultjes krijgt contact moet opnemen met de huisarts, Iemand ervaring hier mee? Ikzelf ben iemand die niet snel naar een huisarts etc. gaat.

Ik had met 38 week belachelijk veel jeuk. Het is wel echt goed om contact op te nemen met vk of huisarts, ook omdat het je nachtrust kan verstoren en je hebt alle energie nodig ?. In mijn geval was het netelroos over m'n hele (bolle) buik, maar bij jeuk op je armen en benen kan het een paar dingen zijn waar vk's veel meer van weten. Ik smeerde heel veel mentholgel en dat hielp echt heel goed.

Ik had hetzelfde, op dezelfde termijn. Zag er uit alsof ik in de brandnetels was gevallen. In mijn geval was het PUPPP. Het komt vaak voor bij vrouwen die veel aankomen in de zwangerschap. Volgens mijn verloskundigen niks aan te doen behalve mentholpoeder/mentholgel. Maar mijn tante heeft het twintig jaar geleden ook gehad en er in het ziekenhuis medicatie voor gekregen. Ik heb hier ook om gevraagd, maar niemand wist wat ik bedoelde...
Geef het zeker bij jouw verloskundige aan, want jeuk kan op meerdere dingen wijzen. Veel sterkte, het is een nare kwaal. Maar weet dat je kindje elke dag dichterbij komt!

Misschien domme vraag, maar....kan het droge huid zijn? Wellicht dat insmeren met huidolie kan helpen? Zelf heb ik bio oil gesmeerd en eigenlijk nooit last gehad van jeuk.
Succes!

Vanmiddag langs de huisarts geweest en heb koelzalf gekregen om alles vet te houden en mentholgel voor tijdelijke verlichting. Hopelijk wordt het snel beter

Droge huid kan zeker, maar ik smeerde bio oil om het leven en als het echt rood wordt en jeukt is het vaak iets anders ?.

fijn dat je koelzalf hebt gekregen. Wat ook heel goed kan helpen is hooikoortstabletjes

Terug
Bovenaan