Jeuk, jeuk, jeuk!!!

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal.
Ik ben nu 28 wkn zwanger en heb zo'n last van jeuk aan m'n buik en borsten.
Ik zou tot bloedens toe kunnen krabben!!!
Ik smeer netjes s' ochtends en s' avonds olie op m'n buik en borsten om de huid soepel te houden.
wie heeft er tips???

liefs Loesl

Oh, ja. Ben ook al overgestapt op andere olie omdat ik dacht dat het daarvan kwam. Dit is dus niet....

Liefs Loesl

Is een bekend zwangerschapskwaaltje, hoor, maar des te vervelender!
Tips: niet meer iedere dag douchen of bad, maar om de dag of liefst nog minder vaak. Geen zeep gebruiken, lauwwarm water.
Mentholpoeder of mentholgel/zalf smeren. Mag in zwangerschap, gewoon bij apotheek te halen.
Alleen nog maar katoenen, ademende kleding, bij voorkeur loszittend.
En belangrijk: nagels goed kort houden, zodat je geen wondjes maakt (die weer kunnen ontsteken, of littekentje geven)
Ik weet niet welke olie je nu gebruikt, maar bij voorkeur iets zonder parfum!

Veel sterkte! Jeuk is echt heel vreselijk, daar weet ik alles van!

Groetjes, Karin

Jeuk is afschuwelijk, echt erger dan pijn!!

Je kunt misschien lidocaïne/levomenthol-creme proberen. Te koop bij de apotheek. Lidocaïne is een lokaal verdovend middel (vergelijkbaar met wat de tandarts inspuit). Is hartstikke veilig als je het in een creme gebruikt, hoor. Levomenthol (gewoon menthol eigenlijk) helpt ook de jeuk te verlichten.

En verder idd proberen zo min mogelijk te douchen. Als het echt heel erg is, kun je 's nachts verbandhandschoentjes dragen zodat je jezelf niet al te erg beschadigt. Maar neem het maar van een ex-eczeempatiënt aan: al binden ze je vast, er is ALTIJD wel een manier om te krabben!

Succes ermee!
P.S. Olie kan ook afsluiten. Probeer eens een lichte bodymilk, misschien werkt dat voor jou beter dan olie....

Ik zou eens even helemaal GEEN cremes of dergelijke gebruiken tijdens je zwangerschap reageert je lichaam heel anders dan normaal evt. kan je tegen de jeuk lidocaine metholzalf gebruiken op de ergste plaatsen, inderdaad ook zo min mogelijk douchen en anders zo koud mogelijk (lauw) geen wasverwachter gebruiken voor je kleding e.d. als je dan na twee weken nog steeds jeuk hebt zou ik het niet meer weten...

Ik zou als ik jou was even geen olie meer gebruiken hoor! Tijdens mijn eerste zwangerschap kreeg ik ook jeuk als reactie op de babyolie waarmee ik zo lekker m'n buik insmeerde.. Daarmee stoptte de uitslag/jeuk gelukkig.

Wat je verder kunt doen: blazen, met veertjes aaien, baden in producten met zeezout (bijv. Zarqua - verkrijgbaar bij De Tuinen).

HOI

Als ik het zo lees heb je dus niet echt van die jeukende bultjes? Die gaan na een paar dagen vanzelf weer weg. J ehuis jeukt waarschijnlijk van het uitrekken...
Wat bij mij goed hielp was aftersun! Dat is heerlijk verkoelend. Misschien een tip!

Groetjes Kirsten

Ik heb het zelf ook heel erg gehad tijdens mijn zwangerschap...
mijn mannetje is nu 4maanden.
Ten eerste zou ik het eerst even aan je verloskundige voorleggen... Ze hebben mij gecontroleerd op mijn leverfuncties... die kunnen door het groeien van de kleine verstoord raken.. na de bevalling komt dat overigens weer dik in orde..  
maar die waren prima in orde. ben op advies van de vk mentholgel10 gaan gebruiken...
Zaaaaaaaaaalig...!!!

na de bevalling verdwijnt de jeuk weer...
succes ermee Liefs Jazzie

Terug
Bovenaan