Jeuk op buikje

Hallo allemaal!
Mijn dochter van 11 maanden krijgt elke keer enorme jeuk op haar buikje zodra ze in bad zit. Als ik op de comode haar luier af doe zie je helemaal niets aan haar, maar  begint ze al een beetje te krabben. Als ze eenmaal in het water zit, kan ze niets anders dan heel erg krabben totdat haar buikje helemaal rood ziet...heel zielig! Afleiden is heel moeilijk. Mijn zoon heeft als baby heel erg dauwworm gehad, dat heeft zij absoluut niet gelukkig, maar heeft iemand een idee waar dit door kan komen? Ik ben al overgestapt naar Neutral wasmiddel. Ik heb ook al Balneum Hermal badolie gebruikt, maar het lijkt geen verschil te maken. Zou het aan de luier kunnen liggen? Ideeen, tips, opmerkingen?!?!
Alvast bedankt!
 
Mijn zoontje kreeg op een gegevenmoment ook last van een 'droge' buik. Ik gebruikte toen ook balneum badolie. Na veel uitproberen kwam ik erachter dat hij ook op die olie reageerde. Nu gebruik ik die niet meer. Ook gebruik ik nu neutral wasmiddel en bodylotion. Straks wil ik voorzichter toch weer iets anders gaan proberen, zoals gewone wasmiddel en wasverzachter.
Ik weet niet of je er iets aan hebt, maar succes.

 
Hallo,
Ik weet niet hoe vaak jij je kindje in bad doet, maar mijn zoontje die inmiddels 2 is heeft altijd last van eczeem, dus van heel veel jeuk gehad, ook een hele droge huid. Ik gebruikte inderdaad de balneum olie, werkte bij mij het beste, maar hij mocht echt niet vaker dan 2 keer per week in bad (water droogt de huid uit)
Verder iedere dag met een washandje de billetjes en gezichtje wassen.

Succes.
 

Mijn dochter heeft ook en gevoelige huid/eczeem.
En kan ook opeens aan dr buik gaan krabben als een gek, terwijl er niets an te zien was.

algemene tips:
Neutral wasmiddel
badproducten aanpassen
minder vaak in bad
vaker verschonen (frisse lucht op de buik)
Lekker insmeren met vette creme zonder geur of kleurstoffen
Zelf even wrijven over de buik
Aandacht afleiden met speelgoed


succes!
 
Mijn dochter heeft precies hetzelfde :( 
ben je er al achter wat het kan zijn? 
Ik was nu ook met neutral en haar buik ziet er helemaal niet droog uit. 
Groetjes 
 
Mijn dochter van 17 maanden heeft ook soms uit het niets Jeuk op haar buik.  Ze gaat dan ook krabben als een gek. Ik smeer dan Fagron Cetomacrogolcreme. Dat is een vette crème wat gelukkig helpt. 
Fagron Cetomacrogolcrème Tube 
 
 
Terug
Bovenaan