Jeuk

<p>Ik ben nu 13 weken zwanger en heb sinds een week last van enorme jeuk op mijn rug, buik, borsten en schouders. Nu las ik dat dat normaal is tijdens de zwangerschap vanwege het groeien.</p><p>Heeft iemand de gouden tip? Ik heb nu al ingesmeerd met bodylotion, olie en koelzalf en bij allen heb ik nog steeds heftige jeuk dat ik echt amper kan werken.</p>

Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook echt veel jeuk gehad, maar wel de laatste 3 weken pas. Had ook uitslag over mijn hele lichaam. (Had PUPPP)
Bij mij werkte helemaal niets, zelfs geen hormoonzalf. Alleen koelen met koelpacks en koude douche. Uiteindelijk hier zelfs voor ingeleid...
Hoop voor jou dat het ook weer weg trekt, want jeuk is echt niet fijn!!

[quote quote=10294582]Bij mijn vorige zwangerschap heb ik ook echt veel jeuk gehad, maar wel de laatste 3 weken pas. Had ook uitslag over mijn hele lichaam. (Had PUPPP) Bij mij werkte helemaal niets, zelfs geen hormoonzalf. Alleen koelen met koelpacks en koude douche. Uiteindelijk hier zelfs voor ingeleid… Hoop voor jou dat het ook weer weg trekt, want jeuk is echt niet fijn!![/quote]
Thanks! Ik ga denk ik ook koelpacks proberen, want een koude douche op mijn werk wordt lastig haha.

Nu met kouder weer trekt mijn huid altijd meer en met de zwangerschap nog erger. Ik gebruik o'keeffs. Er zit geen parfum in en ik kan dan 2 dagen door. Bij andere smeersels met parfum moet ik elke dag smeren.
Misschien een idee om te overleggen met de verloskundige. Misschien heeft zij tips.

[quote quote=10294642]Nu met kouder weer trekt mijn huid altijd meer en met de zwangerschap nog erger. Ik gebruik o’keeffs. Er zit geen parfum in en ik kan dan 2 dagen door. Bij andere smeersels met parfum moet ik elke dag smeren. Misschien een idee om te overleggen met de verloskundige. Misschien heeft zij tips.[/quote]
Thanks voor de tip! Verloskundige nog even besproken en die stelde mentholgel voor, maar zal nooit echt weggaan. Meer verlichten :(.

[quote quote=10294657]Ik kreeg cetomacrogol creme voorgeschreven van de huisarts en het advies om vooral niet te vaak te douchen/in bad te gaan met zeep of shampoo en als ik dan ging douchen, zeker niet te heet omdat je huid dan makkelijker uitdroogt en nog erger gaat jeuken. Verder ook af en toe mentholgel gebruikt, omdat ik anders urenlang wakker lag van de jeuk. Een duidelijke oorzaak voor de jeuk is niet gevonden, maar na een paar weken werd het bij mij gelukkig minder, al is de jeuk inmiddels weer terug…[/quote]
Dat is zeker iets wat ik ook minder moet doen. Zeker in de winter douche ik graag lekker warm en wat langer. Mentholgel stelde mijn verloskundige nu ook voor.
Thanks voor de tips! Vervelend om te horen dat het weer terug is :(.

Terug
Bovenaan