jeuk

Hoi meiden,
ik ben nu 12 weken en het ineens onzettende jeuk aan mijn vagina. Het gaat gepaard met een branderig gevoel.
Herkent iemand dit? Zou dit een schimmelinfectie kunnen zijn?
Hoe loop je eigenlijk een schimmelinfectie op, want ik ben erg schoon op mezelf.
Ik hoop dat iemand antwoord heeft op mijn vragen.
Hartelijk dank alvast!
 
Hai,

Ja dat klinkt als candida. Al ben je schoon, daar kan je niets aan doen. Ongeveer de helft van de zwangeren heeft er last van. Dat ligt in hormonen en het is een schimmel die je gewoon zonder contact op kan lopen. Ieder mens heeft die bacterie bij zich, alleen hoef men er geen last van te krijgen.
Daarnaast kan juist het wassen met zeep ed juist de schimmel de kans geven.
Dus te schoon daar teert de schimmel ook weer op.
Even de dokter bellen, krijg je zalf voor geschreven. Als dat niet voldoende helpt capsules. Tis niet erg alleen zorgen dat je het bij de geboorte niet meer hebt, want dan hebben ze er veel last van, billen veel kapot enzo... want dan hebben ze de schimmel erger.

Succes!
 
Het heeft allemaal te maken met je zuurtegraad. Ik lijd er ook al jaren aan en ben tijden terug juist gestopt met de pil omdat het waarschijnlijk daardoor kwam. Dokter geeft je zalf of pillen. Je kunt ook Lactacyd Femina gebruiken om jezelf mee te wassen, heeft mij wel geholpen.
 
Dat zal idd. candida zijn en het enige wat je ertegen kunt doen als het zo heftig is, is zo gauw mogelijk naar de dokter gaan. Er is een middel dat je ook met zwangerschap kunt gebruiken en dan ben je zo van de ellende af. Verder jezelf gewoon met water wassen, katoenen ondergoed dragen en niet al te strakke broeken aan. Het krijgen van deze infectie heeft niets te maken met hygiene, wel met zuurtegraad. Je kunt al zo'n schimmel krijgen door bijv. gewoon verkouden te zijn.
 
hoi hoi

je dat is zeker weten candida schimmelinfectie ik heb er ook helaas last van heeft niks met je hygiene te maken hoor maar ga snel even naarje dokter hij kijkt even en je krijgt er medicatie voor echt geen probleem succes
 
Terug
Bovenaan