jeuk

hoi, ik ben nu 37 weken zwanger en heb vreselijk jeuk overal, ik was me elke dag en heb geen vlooien . Zijn er meer die daar last van hebben, en misschien tips om ervan af te komen, ik hoor het wel groetjes, kim
 
Is een bekende kwaal. Niet alleen op de plekken die uitrekken (buik, borsten) maar ook op de rest van je lichaam. Je bloedsomloop kan raar doen tijdens je zwangerschap, daar kan je jeuk van krijgen. Ik zou ook niet weten wat ertegen helpt... misschien de een of andere munt-lotion. Alleen wordt aangeraden om zo min mogelijk te krabben, aangezien het dan nog erger wordt. Sterkte ermee.
 
Hoi Kim,

Ik ben nu 35 weken en ook ik verrek van de jeuk, wordt er gillend gek van. Ik kan haast geen bh of hemd dragen, want dat jeukt als een gek. Ook ik was me iedere dag en heb geen vlooien. Als ik thuis ben dan loop ik het liefst in een t shirt van mijn vriend. Is lekker groot. In eerste instantie ben ik met calandulan emulsie van vsm begonnen met smeren. Dat helpt ook wel. Nu smeer ik met een creme die ik op recept van de huisarts heb gekregen. Het is een creme die door de apotheek gemaakt wordt en bestaat voor 1% uit lidocaine en 1% levomenthol. 3 x daags smeren. Het helpt wel, dus ik zou even bij je apotheek informeren of je deze creme kan krijgen. succes ermee.

groetjes,
Deesje
 
Hallo Kim,
die jeuk krijg je inderdaad door het trekken van je huid. Wat ik heb gedaan is de hele(2de)zwangerschap mijn buik en borsten ingesmeerd met babyolie. Dat houdt je huid soepel en zacht, waardoor ik geen last heb van jeuk. En het kan ook nog eens helpen tegen straie!!!!omdat de huid zacht gehouden wordt. Dus smeren maarrrrrrrrrrrr.
groetjes,sys
 
De jeuk kan ook veroorzaakt worden door storingen van je lever. Niks ernstigs, hoort (soms) bij de zwangerschap. Smeren met iets verkoelends helpt tijdelijk.
 
Jezelf insmeren heeft helemaal niets!! te maken met het feit of je wel of geen straie krijgt. Je onderhuid scheurt in. Hoe ouder je bent, hoe minder kans je hebt op straie!!!
 
heb ik dan even mazzel met mijn 18 jaar. zal dus wel zijnig striemen krijgen

maar toch smeer ik er lekker op los al is het alleen al tegen het uitdrogen, een droge huid kan ook jeuk veroorzaken

groeten chariska 23 weken
 
Terug
Bovenaan